Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

LMH

Medlem
Hoppas ni får en trevlig flygning :)

Mmm, våra killar på 8 och 10 år var måttligt imponerade av att få i princip samma wok med torrt ris till frukost som de ansåg oätlig på middagen då vi flög Air China mellan Melbourne och Peking. Personalen var naturligtvis helt oförstående och lyckades inte få fram en endaste liten brödbit.

Jag bokar inte Air China frivilligt igen. Synd, för hårdvaran var ju helt ok.
 
Låter som en kulturkrock snarare än att maten var dålig. Kinamat är mums - till lunch och middag - men jag har aldrig klarat av kinesiska (eller för den delen japanska) frukostar. Där är jag mer konservativ och vill ha mer traditionell västerländsk frukost. Med det sagt är inte kinesiska frukostar nödvändigtvis dåliga, de faller mig bara inte i smaken.
 

LMH

Medlem
Låter som en kulturkrock snarare än att maten var dålig. Kinamat är mums - till lunch och middag - men jag har aldrig klarat av kinesiska (eller för den delen japanska) frukostar. Där är jag mer konservativ och vill ha mer traditionell västerländsk frukost. Med det sagt är inte kinesiska frukostar nödvändigtvis dåliga, de faller mig bara inte i smaken.

Håller med! Men i detta specifika fall höll jag med barnen. Det var inte gott till middag och det var verkligen inte ok att få samma mat till frukost, utan alternativ. Inte ens med varm skumpa till. Vi reste Business och jag hade varit missnöjd med detta även i ekonomi. Dock - vi hade kanske otur.
 

Nimbus

Medlem
Hej alla!

Jag hade ett EB Amex Classic förra året (har EB Amex Premium nu) och fick i höstas brev hem om att jag uppfyllt 2-4-1 inom Europa. Det stod att jag kan boka på hemsidan och att erbjudandet finns inlagt automatiskt, men när jag (inloggad) letar resor för två inom Europa så får hemsidan det till att det ska kosta 60000 poäng, men det borde ju rimligtvis vara 30000? Är det något som jag missuppfattat?
 

Dr. Miles

Expert
Hej alla!

Jag hade ett EB Amex Classic förra året (har EB Amex Premium nu) och fick i höstas brev hem om att jag uppfyllt 2-4-1 inom Europa. Det stod att jag kan boka på hemsidan och att erbjudandet finns inlagt automatiskt, men när jag (inloggad) letar resor för två inom Europa så får hemsidan det till att det ska kosta 60000 poäng, men det borde ju rimligtvis vara 30000? Är det något som jag missuppfattat?
Först, behöver du att logga in med din profil på SAS webbsda.
Så här ser det ut på nya webbsidan när man bokar bonusresor (endast med poäng).

Om du har SAS EuroBonus American Express med giltig vocuher, så här kan det se ut före sökning.
Screenshot20170707 03 SK.png


På överst av sidan kan du se gråa remsan där det står "Kampanjer finns tillgängliga Läs mer".
Efter du har klicka på gråa remsan, kommer du till den här sidan.

Screenshot20170707 04 SK.png


Välj "Exklusivt för våra American Express-kunder AMEX 50% RABATT", sedan klicka på bekräfta.
Efter du har bekräftat applicering av rabatten, kan du söka bonusresor som vanligt.

Rabatten appliceras automatiskt när du väljer hela resan.
 

Nimbus

Medlem
[...]
På överst av sidan kan du se gråa remsan där det står "Kampanjer finns tillgängliga Läs mer".
[...]

Tack för hjälpen! Jag är inloggad men ser inte den gråa remsan, så det måste betyda att något har hänt så att erbjudandet inte finns inlagt i min EB-profil. Har detta hänt någon annan förr? Är det SAS kundtjänst jag får ta kontakt med för att rätta till detta eller ska man rikta sig mot någon annan?
 

Dr. Miles

Expert
Tack för hjälpen! Jag är inloggad men ser inte den gråa remsan, så det måste betyda att något har hänt så att erbjudandet inte finns inlagt i min EB-profil. Har detta hänt någon annan förr? Är det SAS kundtjänst jag får ta kontakt med för att rätta till detta eller ska man rikta sig mot någon annan?
Du kan ringa till Tallinn och kolla om det verkligen finns Amex voucher registrerad.
 
Min kollega hade samma fel och då var vouchern inte registrerad trots att den var utlöst flera månader innan. Som Dr.Miles skrev ring Tallin och se till att ha ditt brev tillgängligt. Min kollega var tvungen att maila dem en skannad kopia av vouchern men sedan kunde de aktivera den utan problem.
 

JNH

Medlem
Jag fick fysiskt brev/voucher förra året för den som jag nådde upp till då. I år/april tror jag, kom jag upp i den första men fick inget brev hem. Jag ringde Amex efter en månad och hon sade efter konsultation med kollega att det numera inte kommer något brev hem...

Får ni andra brev hem för årets vouchers?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen