Senaste nytt

Star Alliance lounge Lissabon

Per N

Medlem
TAP har tydligen stängt din Premium Lounge för ombyggnad och hänvisar till ANA lounge (inte flygbolaget ANA) eller Blue Lounge. Är det någon som har erfarenhet och vet vilken som är att föredra? Hur är dryckesutbudet, bara öl och vin eller även starkare varor?
 

Moco

Medlem
Blue lounge känns som att sitta i en mörk container. Ungefär lika stort också. Gå dit och titta och bilda dig en egen uppfattning. Jag har bara varit inne och vänt om - eftersom den var otroligt ful och tråkig.

ANA är okej, men inget du kommer jubla över. Dryck, inklusive starkfika, finns att tillgå. Enklare snacks likaså.
 

Jonas C

Medlem
Någon anledning till varför TAP stängde ner sin lounge på Lissabon. Ska de öppna en ny lounge eller är den borta för gott? Väldigt märkligt för ett flygbolag att sakna en lounge på sin egen hemmabas.
 

olo

Medlem
Det pågår ombyggnationer på Lissabons flygplats. Området där TAP-loungen tidigare låg är inte tillgängligt längre. Blue lounge kommer att stänga senare under året.
I egentligen är det då bara ANAs (tänk Portugisiska Swedavia) och Air France som har lounger på LIS.

Om det kommer nya är oklart. Misstänker att kunskaper i portugisiska krävs för att googla fram svaret om det finns.

ANAs lounge är rätt trevligt, men inte speciell på något sätt. Det finns ingen varm mat. Däremot finns baguetter med några olika pålägg och de för Lissabon klassiska vaniljbakelserna.

Min främsta upplevelse av Lissabons flygplats var att det gick långsamt, så lite extra tid skadar inte. Väl på andra sidan säkerhetskontrollen var den däremot rätt effektiv med korta avstånd.
 

MajaKlara

Medlem
Jag undrar om det finns lounge att tillgå på Lissabons flygplats om man reser med SAS plus LIS-ARN och är EBG? Jag har försökt leta på nätet, men tycker informationen är knapphändig. Är det någon i detta forum som har koll på detta?
 

olo

Medlem
Jag undrar om det finns lounge att tillgå på Lissabons flygplats om man reser med SAS plus LIS-ARN och är EBG? Jag har försökt leta på nätet, men tycker informationen är knapphändig. Är det någon i detta forum som har koll på detta?
Eftersom TAP inte har någon lounge, så finns det inte lounge för *G. SAS har inget avtal med ANA (och nästan inga andra tredjeparts lounger), men det går att ta sig in där på en massa andra sätt om man vill.
 

MajaKlara

Medlem
Eftersom TAP inte har någon lounge, så finns det inte lounge för *G. SAS har inget avtal med ANA (och nästan inga andra tredjeparts lounger), men det går att ta sig in där på en massa andra sätt om man vill.
Tack för info! På vilka andra sätt finns det att ta sig in i ANA loungen, förutom då att betala sig in? Någon som vet hur den loungen är och om det är "värt" betala inträde?
 
Toppen