Senaste nytt

Ditt längsta loungebesök?

maba

Medlem
Såg precis att på forumet att 14 timmar långa loungebesök tydligen inte hör till ovanligheterna . Därför undrar jag hur långa era längsta loungebesök varat, själv är mitt längsta 5 timmar i Istanbul när vi missade anslutningsflyget till Stockholm. Tyckte faktiskt att det blev väldigt lååångt på slutet.
 
Mitt längsta loungebesök har varit 11,5 timmar, också det i Istanbul.

Utöver det så har jag en handfull 7-8 timmars besök i Bangkok i EVA lounge (3 gånger), Nya Singapore lounge (1 gång) och en av Thai loungerna (1 gång).

Dessutom, pga en strejk som rådde på TAP för ett antal år sedan fastnade jag i Lissabon och tillbringade nästan 8 timmar i en väldigt tråkig 3e parts lounge. Hade nog nästan varit bättre att gå ut och sätta sig på gatan.

Jag har vanligtvis inga problem med dessa långa väntetider då jag brukar nyttja tiden till att jobba helt ostört. Är faktiskt ganska effektiv när jag jobbar i loungerna. Och då går ju tiden ganska fort. Lite tungt blev det dock i Istanbul då det var över natten och man blev allt tröttare. Lyckades hitta en ledig soffa att sova i några timmar.
 

Senator

Moderator
Frivilligt måste det ha varit en av BA Galleries First resorna som var väl typ 10.00 till 17.30.

Mina besök i Lufthansa FCT har kanske börjat med frukost runt 08.00 och avresa runt 12.00. Haft några längre besök (ca 3t) i Swiss FCL i Zürich. Tyvärr är mina besök i lounger numera enbart arbetstid.

Skulle gärna göra som @Agö och @flum och lägga tid där flygupplevelsen är en del av resan. Jag och en polare betalar in lite stålar i en depå varje månad för sådant och en AF First skulle nog sitta bra, men svårt att hitta tiden. Skall ta med min sambo till FCT nu i juli, men det var svårt att övertala henne att vi behövde en 3t pitstop i Frankfurt

Jag är dock nyfiken på vad våra kära medlemmar gör i 8-10 timmar i en lounge om man inte äter och dricker konstant?
 

hoss

Medlem
På grund av storm i södra England blev vi fast i Newcastle i ca 14 timmar (hade sett fotboll i Sunderland). Jag har silverkort hos BA så jag kom in i Loungen, men det fantastiska var att mina tre kompisar också fick komma in (annars gäller en gäst). P g a omständigheterna sa dom, vi tackade så mycket! Inte så mycket att äta, chips och sandwiches, men bra sortiment av alkoholhaltiga drycker!
 
Toppen