Senaste nytt

Loungehopping på Heathrow men lämna flygplatsen

mischadee

Medlem
Vet inte om jag postar på rätt ställe men testar.
Jag ska till LHR över dagen för att loungehopping lite men jag vill även lämna flygplatsen en sväng. Kan man först gå genom transit och hänga lite i lounge för frukost och därefter lämna flygplatsen?
Borde väl inte vara några problem men man vet ju aldrig???
 

Dr. Miles

Expert
Vet inte om jag postar på rätt ställe men testar.
Jag ska till LHR över dagen för att loungehopping lite men jag vill även lämna flygplatsen en sväng. Kan man först gå genom transit och hänga lite i lounge för frukost och därefter lämna flygplatsen?
Borde väl inte vara några problem men man vet ju aldrig???
Kan man komma ut till landside (ankomst) från airside på London Heathrow normalt?
 

mischadee

Medlem
Kan man komma ut till landside (ankomst) från airside på London Heathrow normalt?

Det är precis det jag undrar. Har aldrig läst om någon som gjort det men säg att man är airside och helt plötsligt beslutar sig för att inte flyga. Måste väl finnas någon slags exit???
 

Dr. Miles

Expert
Det är precis det jag undrar. Har aldrig läst om någon som gjort det men säg att man är airside och helt plötsligt beslutar sig för att inte flyga. Måste väl finnas någon slags exit???
Det är inte normalt på London Heathrow och jag tror att man måste kontakta personal (vakter) för att kunna komma ut till landside.
 

AABack2ARN

Medlem
Pratar vi om Terminal 2 eller Terminal 5? I så fall tror jag du behöver tillkalla hjälp för att bli utsläppt.

I terminal 2 har jag sett personer ledsagas förbi fast track säkerhetskontrollen i en glasgång till höger. Men det är enbart personal som kan öppna den dörren. Hur ofta detta sker vet jag inte.

Terminal 4 har jag ingen aning om och i terminal 3 finns det en väg att komma till transferbussarna och då kan du byta terminal och på sätt komma till en passkontroll.
 

mischadee

Medlem
Pratar vi om Terminal 2 eller Terminal 5? I så fall tror jag du behöver tillkalla hjälp för att bli utsläppt.

I terminal 2 har jag sett personer ledsagas förbi fast track säkerhetskontrollen i en glasgång till höger. Men det är enbart personal som kan öppna den dörren. Hur ofta detta sker vet jag inte.

Terminal 4 har jag ingen aning om och i terminal 3 finns det en väg att komma till transferbussarna och då kan du byta terminal och på sätt komma till en passkontroll.

För info så är det Terminal 2 det handlar om. Men då lutar det alltså åt att gå landside redan vid ankomst. Oh well. Får försöka äta så mycket som möjligt i Gold Lounge på ARN så jag står mig tills att jag kommer tillbaka till flygplatsen. Japp så snål är jag
 

FredLind

Medlem
Det går (gjorde det så sent som idag pga glömt handbagage vid incheckningen). Man går till avgångsplan och med ryggen mot terminal 2B går man tillhögra hörnet, förbi duty free shopen och transferdiskarna mot någon lounge (Priority?).Till höger ligger en security för att komma in, men om man går längst åt höger, kan man komma förbi indiskarna och bli förbisläppt (och eskorterad) så att man kan komma till i migration igen och gå genom den samt tullen, så är man landside.
 

Brandten

Medlem
Var osäker på vilken terminal jag var på men det låter som vi blev utsläppta på samma ställe dvs till höger om Plaza Premium loungen i T2.
 
Toppen