Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

ELOS

Medlem
Avr 26.6 och hem 4.7
Vi hinner med att åka in till München och ta rn öl och göra en guidad tur i Seoul 6 timmar:)
 

Mimlan

Medlem
Jag och maken har en conflict of interest: Han vill flyga "häftiga fåglar" (A380 och 747). Jag vill ha en bekväm lie flat stol.

Vi ska åka till Auckland/Sydney/ännu ej bestämd söderhavsö i nov-dec.

Jag har bokat (allt i Business, med SAS 2-4-1 voucher):
(Tidigt nov)
ARN-FRA
FRA-BKK (Thai A380)
BKK-SYD (Thai 747)
SYD-AKL (Air New Zealand)

(Mitten dec)
SYD-BKK (Thai 747)
BKK-CDG (Thai A380)
CDG-ARN

Bokningen gjordes när det fortfarande fanns en regel att man måste åka ut och hem via samma zon. Som ni ser är min makes önskemål uppfyllda, men så vitt jag förstår så har Thais 747or inte lie flat stolar i business.

Har ni något bra tips på hur jag kan boka om detta med tanke på de nya reglerna? Framför allt är det utresan (ARN-AKL) jag vill ändra. Jag är ute efter sömn-mässigt bekvämast resa. Har ni några tips och vad är egentligen åsikterna om Thais business i 747? Och kan man räkna med att det blir A380 på Europa-BKK sträckor om de sagt det? Har läst att Thai är notoriska flygplans-bytare...
 

Brandten

Medlem
Efter 15 minuter i telefonkö till Tallinn så kom jag fram till en som vanligt supertrevlig tjej (minns inte namnet).

Hon frågade vart jag skulle och jag sa Dhaka samt att det var viktigt att första leg var med Air India vilket hon snabbt hittade plats på. Sedan föreslog hon Turkish Airlines vidare via Istanbul vilket jag avböjde då jag gärna ville testa något nytt.

Hon letade vidare och hittade plats till Addis Ababa till destinationen med b.la Tap Portugal. Blev väldigt förvånad då det bara är TK, AI, TG och SQ som flyger dit och när hon läste upp hela rutten fattade jag att hon knappat in DAKAR som destination, inte DHAKA. Vi skrattade länge och högt båda två innan hon började om sin sökning. :D

Jag hade hittat platser på flera olika flyg via United Award Search men hon kunde inte så några platser alls från DEL-CCU-DAC utan föreslog SQ via SIN istället vilket jag inte trodde var möjligt så jag tog det direkt. Nämnde också att om det finns några F-ben att tillgå på vägen hem så kan jag ta det, trots de extra EB-poängen som går åt. Hon bokade snabbt upp mig på Thai F från BKK till HKG och skickade mig itinerary där allt visades confirmed. Jag påpekade att 2h 45min med TG F kanske var lite väl lite för 20000 extra poäng så den gjordes om till en C istället.


Route1.png

Rutten skulle då bli så här.

Vi la på och jag var glad att jag äntligen skulle få testa SQ business. Lyckan blev kortvarig när hon några minuter senare ringer upp och säger att Singapore hade nekat och att jag därför måste hitta ny routing. Hon letade och hittade C plats på TG (DEL-BKK) så jag bokade den istället med vetskapen om att.

1) Det blir för mycket Thai här.
2) Det blir dubbelbesök i Bangkok.
3) Det blir inga First-leg.
4) Det blev lite för kort tid i Delhi där jag tänkte få in ett möte innan Air India´s flight kl1425 mot CCU-DAC.

Så, det lär bli en ombokning men jag är lite less att leta United Award platser bara för att höra när man ringer in, att det inte finns tillgängligt. :mad:
 

Dr. Miles

Expert
Fick bli en liten sommarbokning när man ändå är ute och far i världen på semester.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: ANA, Lufthansa, Thai
Kabinklass: Business/First
Avreseort: Tokyo
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Skatter&avgifter (per person): ca 4000 kronor
Antal resenär: 1 vuxen
När (avresans tidpunkt): Juli
Bokad: Juni


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

HND-GMP ANA B788 C
ICN-FRA Lufthansa A380 F
FRA-HKG Lufthansa A380 F
HKG-BKK Thai A380 F
BKK-SIN Thai B773 C
SIN-NRT ANA B77W F
Hur många poäng blev det?
 

MartinH

Medlem
Fick bli en liten sommarbokning när man ändå är ute och far i världen på semester.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: ANA, Lufthansa, Thai
Kabinklass: Business/First
Avreseort: Tokyo
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Skatter&avgifter (per person): ca 4000 kronor
Antal resenär: 1 vuxen
När (avresans tidpunkt): Juli
Bokad: Juni


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

HND-GMP ANA B788 C
ICN-FRA Lufthansa A380 F
FRA-HKG Lufthansa A380 F
HKG-BKK Thai A380 F
BKK-SIN Thai B773 C
SIN-NRT ANA B77W F
Tokyo-Hongkong t/r, 70000 poäng?
 
Fick äntligen till min resa tillsammans med en vän från USA. Tror man inte kan maxa mer än så här.
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, ANA och United
Kabinklass: Business/First
Avreseort: Stockholm
Destination: Singapore
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 190 000 poäng för 2 pers (2-4-1 voucher)
Skatter&avgifter (per person): 3 733SEK
Antal resenär: 2
När (avresans tidpunkt)
: Juli 2017
Bokad: 26 Juni 2017

4 Juli - LH809 (Stockholm - Frankfurt) Business Class A320
4 Juli - LH106 (Frankfurt - München) Business Class A319
4 Juli - LH714 (München - Tokyo Haneda) First Class A340-600
5 Juli - NH801 (Tokyo Narita - Singapore) First Class B777-300ER
10 Juli - UA896 (Singapore - HongKong) First Class B777-200
10 Juli - LH731 (HongKong - München) First Class A340-600
11 Juli - LH2141 (München - Stockholm Business Class A320


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Maxas genom att byta ut UA F mot något roligare samt att flyga dit/hem via Nordamerika. :)

Kul resa iaf!
 
Maxas genom att byta ut UA F mot något roligare samt att flyga dit/hem via Nordamerika. :)

Kul resa iaf!
Försökte men tillgängligheten med anslutande flyg i EU är katastrof, nu lyckades dom trolla fram en direktflight MUC-ARN annars det jag hittat var SK plus via CPH. De är svårt att få ihop med bara 8 flygningar, men har fortfarande 2 vouchers och en hel del poäng kvar så blir att boka annat skoj framåt sen!
 
Försökte men tillgängligheten med anslutande flyg i EU är katastrof, nu lyckades dom trolla fram en direktflight MUC-ARN annars det jag hittat var SK plus via CPH. De är svårt att få ihop med bara 8 flygningar, men har fortfarande 2 vouchers och en hel del poäng kvar så blir att boka annat skoj framåt sen!
Du har ju fortfarande ett leg kvar som du kan knö in något roligt på ;)
 
Toppen