Senaste nytt

Czech Airlines öppnar Malmö - Prag

Det enda jag kan komma på är att Flygbussarna är pålitligare än Öresundstågen och man tjänar Eurobonus/Norwegian Cashpoints hos Flygbusssarna.

Pålitligheten är absolut ett argument. Dock (peppar peppar ta i ett helt sågverk) har jag klarat mig till CPH hittills även om jag tagit in på Hotell Dan när Spanair gick klockan 07:00 till BCN.

Däremot får Flygbussarna dela ut lite Avios innan jag tänker på den saken. Känns ju inte heller som man har så värst stor nytta av dem om man är medlem i Skyteam heller. Hade däremot SK flugit hade EuroBonusen varit mer intressant (alltså få lite extra EB med bussen när man ändå får det med SK).

Jag är mer järnvägsmänniska - går det tåg till flygplatsen väger det över (jag prioriterar helst flygplatser som har järnvägskoppling över de som saknar detta om valmöjligheten finns). Sedan föredrar jag generellt CPH som flygplats över MMX.
 
Är Prag din slutdestination och reser du rutten mycket? Norwegian flyger Köpenhamn-Prag (om du vill alterera Sturup/Kastrup) och man behöver inte ha ett visst antal Cashpoints för att kunna lösa in dem utan du kan delbetala vilken Norwegian-biljett som helst med Cashpointsen (1 Cashpoint = 1 SEK).
 
Jag flyger av och till CPH-PRG men det brukar bli ett visst alternerande mellan bolagen, Norwegian har det dock blivit ett antal gånger. Jag får undersöka deras CashPointsystem då eftersom det låter rätt generöst.

Det har blivit ett visst hoppande mellan BA, OK, SK, och DY på rutten beroende på vad som passat bäst. Att jag inte riktigt tänkt på DY-bonus s.a.s är att jag inte brukar använda dem på längre sträckor utan snarare för lite korthoppande (brukar bli BA/OneWorld eftersom jag har Executive Club). Har också haft lite tveksamhet mot program som endast fungerar inom ett och samma bolag.
 
Toppen