Senaste nytt

Amex Premium Extrakort

WTP

Medlem
Nu har frugan fått extrakortet. Nu tänkte jag aktivera hennes kort.
Trodde att jag kan "koppla" hennes kort till samma "mitt online konto"
Men under aktiveringsprocess vill systemet att jag skapar ett nytt "mitt online konto"
Jag undrar går det att se båda korten under samma "mitt online konto" då det är fortfarande samma konto som har 2 kort kopplat, eller har jag missat ngt?
 

Brandten

Medlem
Nu kanske jag svarar helt fel här men jag har SAS Amex premium via Amex Platinum kortet och ser alla mina 4 kopplade kort i samma inloggning. Ser att du highlightat extra så därav mitt försiktiga svar om jag nu av någon anledning inte har ett extrakort (utan någon annan variant) till FruBrandten.
 
  • Gilla
Reactions: WTP

Bankiren

Medlem
Jag har en liten fundering gällande aktivering av ett additional card för Elite.

Min fästmö hade sedan tidigare ett extrakort till mitt Premium - och hon har egna inloggningsuppgifter till Amex där hon kan se sitt extrakort.

Nu har hon skaffat ett Elite med tillhörande additional card till sig själv. Aktiveringen av huvudkortet gick enkelt, men det är stört omöjligt att aktivera hennes additional card. Vi får bara meddelandet att hon inte kan koppla det kortet till det kontot, vilket är ytterst märkligt... Jag har själv ett additional card till mitt Premium, och det kortet kunde jag aktivera utan problem.

Är det några andra som har haft liknande erfarenheter? Antagligen måste Amex fixa detta manuellt på något sätt, så vi ska slå dem en pling framöver också.
 

Attachments

  • Skärmavbild 2017-06-23 kl. 19.07.09.png
    Skärmavbild 2017-06-23 kl. 19.07.09.png
    130,1 KB · Visningar: 329

squeezen

Medlem
Har sökt om Amex premium extrakort till min fru. Hur lång tid tar det tills det kommer?
Gått ca 2v nu.

Antar att det bara är ett kort kopplat till mitt och spend kommer in på min räkn etc?
 

Bankiren

Medlem
Har sökt om Amex premium extrakort till min fru. Hur lång tid tar det tills det kommer?
Gått ca 2v nu.

Antar att det bara är ett kort kopplat till mitt och spend kommer in på min räkn etc?

Har ni fått någon bekräftelse på att det har tagits en kreditupplysning? Jag tror inte att det tog två veckor innan mitt extrakort kom...

Precis, du är betalningsansvaret rent juridiskt och all spend hamnar på ditt huvudkort.
 

squeezen

Medlem
Har ni fått någon bekräftelse på att det har tagits en kreditupplysning? Jag tror inte att det tog två veckor innan mitt extrakort kom...

Precis, du är betalningsansvaret rent juridiskt och all spend hamnar på ditt huvudkort.
Tack för svaret. Nej det har vi inte heller fått?
Sen eftersom ändå betalansvar och spend ligger på mig, varför behövs en upplysning på min fru?
 

RonnieK

Medlem
Just extrakortsprocessen är något jag tycker Amex är sega på. Enligt min erfarenhet tar det 2-4 veckor (inklusive kreditupplysning).
 
Toppen