Senaste nytt

Open jaw på Eurobonus Star Alliance award?

fcx

Medlem
En fundering apropå bokningar av Star Alliance award med Eurobonus.

Det är ju inga konstigheter att boka open jaw inom en zon, exempelvis ut till Chicago och hem från Washington.

Är det möjligt att göra open jaw när orterna inte ligger i samma zon, exempelvis ut till Tokyo och hem från Singapore? (Eller Boston/Bangkok)
 

Canadien

Medlem
Har för mig att det inte är tillåtet, andra får verifiera, men jag vet att det inte går med vanliga köpta SAS-biljetter. Försökte boka ARN-YUL, ICN-ARN men det gick inte via någon bokningstjänst (web/sastele/resebyrå)
 

Jonas C

Medlem
Har för mig att det inte är tillåtet, andra får verifiera, men jag vet att det inte går med vanliga köpta SAS-biljetter. Försökte boka ARN-YUL, ICN-ARN men det gick inte via någon bokningstjänst (web/sastele/resebyrå)
Å andra sidan räknas det inte som en open-jaw då avståndet mellan destinationerna är längre än den längsta flygningen i resplanen.
 

seat56f

Medlem
Jodå, Open Jaw på *A Award är tillåtet, jag har själv bokat ARN-LAX ut och SFO-LAX-ARN hem som award, men exemplen ovan med till/från i varsin världsdel är nog fortf inte ok.
 

AndréL

Ny medlem
Jag och min sambo planerar en bonus resa till Zimbabwe (Harare, HRE) över julen, kan man boka resa från Köpenhamn till Harare men hem från tex Kapstaden till Köpenhamn?
Är inte helt införstådd i "open jaw" än...
Tacksam för information :)
 

srg

Medlem
Jag och min sambo planerar en bonus resa till Zimbabwe (Harare, HRE) över julen, kan man boka resa från Köpenhamn till Harare men hem från tex Kapstaden till Köpenhamn?
Är inte helt införstådd i "open jaw" än...
Tacksam för information :)
Japp, det är en så kallad enkel open jaw. Dubbel open jaw, tex Köpenhamn-Harare, Kapstaden-Stockholm är inte tillåtet. Det går dock om man delar upp det på två bokningar.
 
Toppen