Senaste nytt

SAS Amex eller vanlig Eurobonus Award till Tokyo

Hej o glad sommar på er alla ....

har ägnat förmiddagen åt att diskutera med SAS Eurobonus om två reward-tickets i C till Tokyo i Maj nästa år. På SAS via CPH (ut från GOT) finns enligt dem endast ett fåtal tillgängliga platser o inte någonstans två på samma flight. Antar att detta beror på att de inte släpper award-tickets i C innan de vet bokningsläget några veckor innan flighten. O andra sidan kollade vi även platser nu i Augusti och September och samma sak gällde där, endast enstaka platser o absolut inte två på samma flight. Alternativen är att åka Y, vilket jag får nog av i jobbet varje vecka o vill undvika till varje pris ....., detta är sista utvägen. Ett annat alternativ är att åka Lufthansa C via FRA till högre poängkostnad (jämfört med AMex reward) och skatter. Så vitt jag förstår kör de 380 till NRT som inte har deras nya C (747-8 stolarna). Tänkte även kolla LX via ZRH, tror de kör 340 till NRT.

Någon som har bra tips? Antingen hur jag får tag på SK C eller hur ni ser på LH C med gamla stolen. Har förstått att den inte fått så bra recenssioner. Hur är den jämfört med SK C? Åkte LH C till YYZ för ca 3 år sedan men kan inte komma ihåg hur stolen o servicen stod sig gentemot SK.

Tacksam för alla ideer!

MVH
H
 
Tackar Homer, misstänkte det var så ... Lutar åt LH C på A380 via FRA. Ska se om det finns nåt i C på LX A340 via ZRH oxå, förstår att den e bättre än LH A380 C.
 

Homer

Medlem
Tacksam för alla ideer!

Till Shanghai och Beijing verkar SAS platstillgång i C vara hyfsad och därifrån är det inte så långt till Tokyo, jag vet inte om det är en förnuftig möjlighet (men det gör säkert AHO ;) )men Amex 2-4-1 dit och sen vidare (kanske i 1:a klass?) till Tokyo med annan bonusbiljett.
 
Toppen