Senaste nytt

Marriott förvärvar Starwood för 12.2 miljarder USD

henrik l

Medlem
Enligt Loyalty Lobby kan det det dröja till 2019 innan programmen slås samman. Jag protesterar inte, har snart fixat en Platinum challenge hos SPG, och 25 stays hos SPG är inte så svårt att fixa med rätt resemönster. Kan man dessutom fortsätta köpa 30 000 p hos Starwood, som generöst räknat blir 90 000 miles om man bokar ett travel package hos Marriott så kan man maximera det bästa från två världar:D
 

henrik l

Medlem
Nu har kraven för de nya nivåerna läckt ut, inte bekräftat, men verkar rimliga. Jag är beredd att hålla med i John's spekulationer, att det nya Platinum med ett krav på 50 nätter, kommer att ge frukost och lounge, precis som för det gamla Marriott Gold. Den nya guldnivån, 25 nätter, kan möjligen ge sen utcheckning, precis som det gamla SPG Gold, som också krävde 25 nätter, men det gick också att komma åt via 10 vistelser.

Den stora ändringen är att man inte kan kvala på "stays", men annars är antalet nätter som krävs får att komma åt frukost och lounge, samma som i de gamla programmen. En annan intressant fråga är hur mycket poäng man kommer att kunna köpa och om man behåller "Travel Package", som för tillfället är det överlägset bästa alternativet för oss som jag billiga miles.
 

David

Medlem
Skall också bli väldigt spännande att de hur de kommer att hantera lifetime status och ifall de behåller Marriotts koncept, går på SPGs eller en tredje lösning.
 
Håller med om att det är spännande att få reda på hur de kommer att hantera lifetime. Själv har jag platinum och jag hoppas att jag får behålla det trots att jag bara har 12 nätter det senaste året. Har gått över till Hyatt då de har bättre ratio spend/pionts.
Att stays tas bort är bra för integriteten då det är en rejäl skillnad mellan 25 stays och 50 nätter map lojalitet och invested capital.att likställa det gör det urvattnat.
 
Missa inte livesändningen från Marriott på Facebook om 5 minuter, ska tydligen vara en stor uppdatering om vad som kommer hända framöver!
 

Nahoj

Medlem
Intressant information angående 25 vistelser via SPG:

"Elite tiers will be achieved through qualifying nights. However, throughout 2018 we will continue to honor Elite achievement via stays at SPG hotels that occur in 2018."

Källa: FAQ – Marriott Members
 

Falcon71

Medlem
200.000 poäng från lifetime platinum. står att det ändras i augusti men också att " You can also qualify via the existing criteria through December 31, 2018" borde ju betyda att jag har året ut på mig?
 
Toppen