Senaste nytt

Ett program som motsvarar Aegean i Oneworld?

alexz

Ny medlem
Tack för en bra sida och ett bra forum!

Tänkte höra om det finns något program som motsvarar Aegeans Miles&Bonus fast i Oneworld alliansen?

Jag kommer vara en notoriskt otrogen flygpassagerare, som (ännu) inte flyger i tjänsten eller dylikt. Dock att jag har redan, utan att tänka efter förre, anmält mig och claimat avios hos BAEC när jag flög ARN - LHR - JFK och EWR - LHR - ARN. Det var i de lägsta bokningsklasserna så jag är inte på långa vägar nära någon slags statusuppgradering då jag fick låga TP.

Det jag främst hoppas att få ut är bekväma flygresor när jag väl sitter på ett plan. Så det är snarare så att jag i första hand vill kunna använda mina avios/miles till att uppgradera min stol och få tillgång till lounger (TP). I andra hand så vill jag naturligtvis få till någon gratis eller åtminstone en billigare resa med de poäng (avios?) jag har samlat ihop. Dock kommer det kanske i dagsläget inte ske så ofta då jag inte kommer ha råd att lägga tid och pengar på att flyga mycket.

Det jag söker är helt enkelt ett långsiktigt program för en vanlig dödlig. För min del verkar Aegean vara ett klockrent val när det gäller Star Alliance, men finns det något motsvarande för Oneworld?

Tack för alla svar!
 

Jonas C

Medlem
Huruvida man ser Aegean som långsiktigt kan jag inte svara på. Så länge balansrapporten ser ut som den gör nu räknar jag inte med att de finns kvar särskilt länge till.Däremot tycker jag att SAS Eurobonus har blivit ett mer attraktivt programm, då det i stort sett är lika enkelt att nå guld nu när kraven har sänkts och intjäningarna har höjts. Dessutom får man 50K poäng som faktiskt går att använda till något. Men som svar på frågan, skulle jag nog säga att BAEC tidigare var OW's motsvarighet på A3. 400 TP för Silver (eller 800 för guld) är väldigt lågt enligt mig, speciellt med tanke på de förmåner som statusen ger. 600 TP kravet som gäller idag är inte så farligt det heller.

Boka t.ex en billig WT till LAX, och sen kombinera med denna "deal" så har du ett Silverkort för under 12000kr. Ifall en liknande deal dyker upp i framtiden dvs.

http://www.businessclass.se/deals/4...american-airlines-6-200-sek-inkl-skatter.html
 
Last edited:
Toppen