Senaste nytt

För många EB poäng på mitt konto

För ett tag sedan bokade jag in mig på en awards i Business till ett land långt borta.
SAS drog som sig bör 140 000 poäng för detta. För några veckor sedan hittade jag alternativ i First i ställe. Jag ringde Tallin och bokade om, inga problem så här långt. Men nu upptäckte jag till min stora "fasa"... :D Det har glömt att dra de extra 50 000 poängen som skulle krävts.

Dvs jag sitter nu med 50 000 poäng för mycket på mitt konto!
Jag har fått mina e-biljetter och bokningen är confirmed hos samtliga flygbolag.

Så nu är goda råd dyra...Vad göra?o_O
 
För ett tag sedan bokade jag in mig på en awards i Business till ett land långt borta.
SAS drog som sig bör 140 000 poäng för detta. För några veckor sedan hittade jag alternativ i First i ställe. Jag ringde Tallin och bokade om, inga problem så här långt. Men nu upptäckte jag till min stora "fasa"... :D Det har glömt att dra de extra 50 000 poängen som skulle krävts.

Dvs jag sitter nu med 50 000 poäng för mycket på mitt konto!
Jag har fått mina e-biljetter och bokningen är confirmed hos samtliga flygbolag.

Så nu är goda råd dyra...Vad göra?o_O

Om jag vore dig skulle jag inte göra någonting alls! Tallin har missat eller så är det något tokigt i systemet.

Sitt still och se vad som händer :)
 

palmen

Moderator
För ett tag sedan bokade jag in mig på en awards i Business till ett land långt borta.
SAS drog som sig bör 140 000 poäng för detta. För några veckor sedan hittade jag alternativ i First i ställe. Jag ringde Tallin och bokade om, inga problem så här långt. Men nu upptäckte jag till min stora "fasa"... :D Det har glömt att dra de extra 50 000 poängen som skulle krävts.

Dvs jag sitter nu med 50 000 poäng för mycket på mitt konto!
Jag har fått mina e-biljetter och bokningen är confirmed hos samtliga flygbolag.

Så nu är goda råd dyra...Vad göra?o_O
Det bästa är att inte lägga upp sånt här på publika forum på internet. Du har ju nu avslöjat att du är väl medveten om att det blivit fel så om SAS skulle upptäcka detta har du svårt att prata dig ur det om de vill dra poängen de onekligen missat att dra.
 
Det bästa är att inte lägga upp sånt här på publika forum på internet. Du har ju nu avslöjat att du är väl medveten om att det blivit fel så om SAS skulle upptäcka detta har du svårt att prata dig ur det om de vill dra poängen de onekligen missat att dra.
Om det riktiga namnet är Mr C-Klass håller jag med dig. Annars torde det väl vara tämligen riskfritt att använda alias. Hur kan SAS koppla ihop ett alias på BC med ett riktigt namn?
 

Svante

Medlem
Tja...nog inte så svårt...bara kolla vem som inom loppet av några veckor bytt från "C" till "F" på en resa till Asien...finns ju inte sååå många alternativ...om de nu skulle läsa detta och ansåg sig ha tid att kolla upp det hela...
 
MR C-klass är naturligtvis mitt riktiga namn och mitt alias i verkliga livet är annars Ronald Reegan, och jag har inte sagt när och var det hela gäller...
Land långt borta kan vara var som helst... ;) som typ Kurrekurreduttön, så att bland + 4 miljoner kunder hitta detta...??
Tänkte bara kolla om någon varit med om något liknande?

Men visst bara sitta still i båten...:)
 

palmen

Moderator
MR C-klass är naturligtvis mitt riktiga namn och mitt alias i verkliga livet är annars Ronald Reegan, och jag har inte sagt när och var det hela gäller...
Land långt borta kan vara var som helst... ;) som typ Kurrekurreduttön, så att bland + 4 miljoner kunder hitta detta...??
Tänkte bara kolla om någon varit med om något liknande?

Men visst bara sitta still i båten...:)
I och med att du avslöjat att det kostade 140k poäng och att F kostar 190k poäng så är det antingen Asien, Södra Afrika eller Sydamerika/Karibien som är din destination. Inte direkt svårt för SAS att plocka fram vilka som bokat F till någon av dessa destinationer och sedan titta på vilka som gjort en ombokning av biljetten. I och med att du skriver att du gjorde ändringar för några veckor sedan till F så kan det inte vara till Lufthansa och då försvinner Södra Afrika då det bara är Lufthansa som flyger F dit som du kan boka. Att du skulle ändrat till att resa United First till Sydamerika/Karibien är mindre troligt (även om det är möjligt) så kvar står man med ett alternativ och det är att du ska resa till någon stans i Asien (det är i alla fall där jag skulle börja leta om jag skulle börja rota i detta).

Och ja det finns massor av personer som varit med om att fel poäng dras, ibland upptäcker de felet och rättar till det och ibland inte. De kan rätta till detta långt fram i tiden också om det nu blivit fel men har man gjort resan skulle jag sitta lugnt i båten.

Om det riktiga namnet är Mr C-Klass håller jag med dig. Annars torde det väl vara tämligen riskfritt att använda alias. Hur kan SAS koppla ihop ett alias på BC med ett riktigt namn?
Det finns ju många sätt att kolla upp dessa saker då man inte är så anonym på internet som man ibland önskar att vara. Finns ju fler poster av denna person som visar på andra resor som har gjorts på mer eller mindre specifika datum och destinationer.
Om man verkligen vill ta reda på detta så kan man absolut få fram informationen. Risken att SAS skulle lägga ner den tiden för att jaga 50k poäng är ju dock minimal.
Det är ju väldigt uppenbart att denna person väl känner andra på detta forum som är mindre anonyma så att matcha ihop detta är långt ifrån svårt om man nu skulle vilja.
 
Toppen