Senaste nytt

Statuspoäng vid inköp med Air Berlin Topbonus VISA-kort?

Frigidus

Medlem
Hej

Hittade denna sida för ett tag sedan och gillar den skarp. Har inte haft någon direkt fråga förrens nu och blev därmed medlem.

Har en gång varit EBG medlem då jag i ett tidigare jobb reste en hel del men sedan 5 år har det varit "marktjänst". Nu har jag precis bytt till ett jobb med ca 50-60 resdagar igen world wide.

Har bestämt mig för att köra första statusjakten på mitt Flying Blue då jag känner att jag snabbare kommer nå högre status där. (Nu e det bara viktigt att få loungetillträde så snabbt som möjligt.)

Eurobonus har jag kvar som mitt *A då jag gillar mina Amexpoäng där.

Tänkte även skaffa ett One World men kan inte komma på vilket. När jag upptäckte det här hos Air Berlin! Statuspoäng på VISA-inköp alltså?

News - airberlin.com

/Andreas
 
Hej

Hittade denna sida för ett tag sedan och gillar den skarp. Har inte haft någon direkt fråga förrens nu och blev därmed medlem.

Har en gång varit EBG medlem då jag i ett tidigare jobb reste en hel del men sedan 5 år har det varit "marktjänst". Nu har jag precis bytt till ett jobb med ca 50-60 resdagar igen world wide.

Har bestämt mig för att köra första statusjakten på mitt Flying Blue då jag känner att jag snabbare kommer nå högre status där. (Nu e det bara viktigt att få loungetillträde så snabbt som möjligt.)

Eurobonus har jag kvar som mitt *A då jag gillar mina Amexpoäng där.

Tänkte även skaffa ett One World men kan inte komma på vilket. När jag upptäckte det här hos Air Berlin! Statuspoäng på VISA-inköp alltså?

News - airberlin.com

/Andreas

Hejsan!

Jag antar att du måste vara bosatt i Tyskland för att få kortet ovan, men det kanske du är?
Vet inte mycket om Air Berlin överhuvudtaget, så mer ingående får någon annan svara.

Tror dock inte ett sådant kort blir aktuellt inom Sverige, i alla fall inte på ett bra tag fast vad vet jag.. :confused:
(Finns ju BA Visa)
 

Frigidus

Medlem
Jag är inte bosatt i Tyskland vilket du har rätt i att man nog skall vara. Däremot e det ju intressant att man kan få guldstatus om man t ex köper sin bil på VISA.
 

Moco

Medlem
Du får skaffa SJ Prio's MC som har ett liknande upplägg. Köp bilen med det, få svart kort och tillgång till alla perks med Statens Järnvägar :)
 
Toppen