Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ghoose

Medlem
Som du skrev är detta utan viuchers:

Så eventuellt kan man dra av:
-57k
-45k
-45k
= -102 till -147k

Mtcket poäng oavsett för en person och väldigt låg effekt på vouchers. Det finns väl RTW awards? Kanske bättre? Eller där kanske man inte kan använda 2-4-1?

Ghoose
 

MrDollar

Medlem
Skulle tro att det blir så här, med reservation för att jag räknat fel eller tittat fel i tabellen ;) Totalt 435.000 utan vouchers.

Europa - Sydostasien F: 190x0.6 = 114
Sydostasien - Oceanien F: 150x06 = 90
Oceanien - Hawaii C: 110x0.6 = 66
Hawaii - Nordamerika C: 75x0.6 = 45
Nordamerika - Nordamerika C: 50x0.6 = 30
Nordamerika - Europa F: 150x0.6 = 90

Det är ett ganska dåligt utnyttjande av poäng imo. På enkelresan Europa - BKK hade man tex. kunnat snitsa till det med ARN-FRA-HND,NRT-SIN-CGK-BKK. Totalt 3 legs F bara där :)
Ja, den skulle man ju kunna kör ner till BKK :)
 

Gus

Medlem
Om man säger upp sitt amex Eurobonus men har poäng som ska överföras vid nästa överföring. Överförs dessa poängen även fast kortet är uppsagt?
 

malmokalle

Medlem
Har redan två 241 vouchers på mitt Elitekort i år. Kan man ansöka om ett Amex Premium också och därmed ha två Amex-kort?
 

malmokalle

Medlem
Tack @Kimmen00. Då återstår bara att leta rätt på tre kreativa routingar i år:). Och tack BC för alla insidertips!

Edit: Ooops, Maldiverna är ju redan bokad, så två då........
 

tliderud

Ny medlem
Hej! Vi är en familj på två vuxna och tre barn (9, 13 och 16) så med andra ord räknas två av dem som vuxna. Vår önskan är att resa till Florida (Miami) i februari 2018 med vår intjänade 2-4-1 voucher. Vi tillhör (uppenbarligen) den skaran som "råkade" få en giltighet på två år på vår voucher istället för året ut och nästkommande kalenderår som reglerna är. Har ringt Tallin två gånger och båda gångerna så säger dom att den är giltig till augusti 2018. Fast den borde gått ut 31/12.
Nu till frågorna:
1. När jag själv försökte söka på en resa igår (vi åker från Göteborg till Miami) så finns det inget alls på "best price". Tallin tror det beror på att de helt enkelt inte är släppta än. Men än vän till mig kom med en oroande teori att nya destinationer ibland i början inte har dessa val. Hoppas givetvis på att det sistnämnda inte stämmer för vi vill verkligen till just Miami.
2. Vi kommer troligen (typ sep i år) ha tjänat ihop till en voucher till och det hade såklart varit kanon att kunna utnyttja den (om vi utgår från att det går att åka till Miami med vår voucher) men vågar vi vänta med att boka biljetter så sent som till september? Vi vill ju inte stå där och ha bokat boende och kanske kryssning osv och sen finns det inga flygbiljetter.
3. Min man har en önskan om att någon gång i livet åka business class (för oss andra är det inte så noga alls) om vi får ihop två vouchers (och vågar vänta till sep) så kommer vi ha poäng så det räcker till det och även för SAS plus för oss andra. Men jag har läst inne på forumet här att det är lite speciellt med business class-biljetter och vid vilken tidpunkt dom släpps och att det är väldigt svårt att ens få tag i dem. Kan man boka en vanlig och sen se om man kan uppgradera?

Många frågor, men det verkar finnas många kunniga här inne som kanske kan hjälpa mig reda ut detta.
 

Kimmen00

Medlem
Ja, verkar stämma att det i feb 2017 inte finns några C-biljetter till Miami med SAS. Troligen är de få som släpptes uppbokade. Därmot så kan ni ju boka med Star Alliance till miami (Austrian, Swiss, Lufthansa, TAP, United exempelvis flyger dit (till miami eller FLL) och en snabb sök visade på tillgänglighet med flera bolag under februari 2017. Men såklart vill ni åka SAS för att få de andra i plus så blir det ju svårare. .
Jag skulle boka med den voucher ni har med något Star Alliance-flyg och sedan avvakta. De är ju helt avbokningsbara.
När nästa voucher är intjänad boka en resa till (med samma flyg som första helst, finns ej det, boka av och leta nytt)..
 
Hur långt inpå kan man boka om en AMEX 2-4-1 resa (så länge du inte är incheckad vill säga). Jag vet att det är fram till dagen innan man kan avboka men går det tex att boka om samma dag?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen