Senaste nytt

Hur funkar det på nattflyget Newark - Köpenhamn?

drW

Medlem
Åker hem med nattflyget, 2330 från Newark, till Köpenhamn imorgon. Hur är serveringen upplagd? Känns ju avigt om det är en full servering mitt i natten!
Åker hem med familjen i plus och då har man väl fortfarande tillgång till businessincheckning och lounge, eller hur? Ingen fast track när man reser i plus, eller?
Någon åsikt om hur tidigt man bör vara på Newark?
Vill inte stressa med familjen men vill ju inte vara på flygplatsen hela kvällen!
Många frågor, tack på förhand!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

olo

Medlem
Serveringen i Plus följer alltid samma mönster. Upp i luften, snacks och dricka i Plus, dricka i Go, mat i Plus, mat i Go. 1,5h innan landning blir du väckt för frukost.
businessincheckning
Ja
SAS har egen business lounge, så allt annat vore konstigt.
fast track när man reser i plus
Fast tracken på EWR är ändå ett skämt. Man står lika bra oavsett sida om bandet.
hur tidigt man bör vara på Newark?
Så sent som möjligt.
 

drW

Medlem
Tack för svaret! Verkligen idiotiskt upplägg mat mitt i natten! Vore ju bättre med bara snacks och sedan en ordentlig varm frukost/brunch innan landning!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

mha321

Medlem
Tack för svaret! Verkligen idiotiskt upplägg mat mitt i natten! Vore ju bättre med bara snacks och sedan en ordentlig varm frukost/brunch innan landning!
I business har man lite mer val.

Men i plus kan ju ett alternativ vara att stoppa i sig lite käk i loungen eller på restaurang innan man boardar och helt enkelt strunta i första serveringen på flyget. Förutsatt att man kan sova även innan de sänker ljuset.
 

Agö

Medlem
Jag älskar den här avgången. Det enda som är stökigt är att det är full servering i affärsklass. Personligen går jag och lägger mig ombord, det fina är ju att man hinner äta riktig mat inne i New York för att sedan åka ut till flygplatsen. Senast åkte jag ut till Newark kl 21 med Uber.
 

011430121

Medlem
Är det inte så att det inte är någon fördrink som serveras i C kabinen,vill man ha sig en sådan, beställer man den när matvagnen kommer.
 

Agö

Medlem
Men i plus kan ju ett alternativ vara att stoppa i sig lite käk i loungen
Det är tyvärr inte ett vettigt alternativ, det finns ju knappt något ätbart där. Däremot borde man, inför nattflighten, faktiskt erbjuda bättre käk så att det skulle bli ett alternativ.
 
  • Gilla
Reactions: olo

mha321

Medlem
Det är tyvärr inte ett vettigt alternativ, det finns ju knappt något ätbart där. Däremot borde man, inför nattflighten, faktiskt erbjuda bättre käk så att det skulle bli ett alternativ.
Brukar finnas i Lufthansa loungen tycker jag, men inte alltid.

Däremot håller jag med - en variant för att äta "riktigt" i loungen och sova direkt, som en del andra bolag har, vore utmärkt. Men det finns det nog knappat plats till i loungen heller...
 
Toppen