Senaste nytt

Poängperioder med Finnair Plus

Hej. Jag är lite förvirrad över nivå- och bonuspoäng på Finnair.
Jag har Silver-status (som jag fått inom den nuvarande perioden) och min uppföljningsperiod slutar om 5 månader. Som jag hade förstått det så betyder det också att mina innestående poäng (67000 bonuspoäng och 40400 nivåpoäng) brinner inne om de inte används innan periodens slut.
Men, när jag går in på fliken "Poäng som förfaller" så står det såhär:
"INGA POÄNG SOM FÖRFALLER INOM 12 MÅNADER."
Någon som vet vad som gäller här?
 

RonnieK

Medlem
Dina nivåpoäng kommer att nollställas om 5 månader. Dina bonuspoäng förblir kvar och kan användas inom 3 år.
 
Aha! Stort tack för svaret Ronnie. Det är ju strålande då inga resor utanför Europa är planerade för mig närmaste halvåret, men det blir definitivt en sådan inom det närmaste året, och där kommer ju poängen in :)
 

intuition

Medlem
Precis som det skrevs ovan så gäller att fliken "Poäng som förfaller" visar de bonuspoäng som brinner inne inom 12 månader. I normalfallet lever bonuspoäng 36 månader och det är inte alltid helt enkelt att hålla reda på. Så till det är fliken bra.
Det finns undantag, men kanske inget vi behöver blanda in här.

Nivå-poängen förfaller ju inte, de nollställs vid periodens slut. Nivåpoäng du tjänade dagen innan försvinner på samma sätt som äldre nivåpoäng.
 

Reymond

Medlem
Gammal tråd som jag väcker lite liv i igen med en lite dum fråga. Under Finnarair medlemskapsförmåner står det "
Poängen förfaller inte under uppföljningsperioden" gäller platinum och lumo.
Vad betyder det? Alla behåller ju sina bonuspoäng så länge man har någon transaktion av något slag var 18e månade.
 

JonW

Medlem
Gammal tråd som jag väcker lite liv i igen med en lite dum fråga. Under Finnarair medlemskapsförmåner står det "
Poängen förfaller inte under uppföljningsperioden" gäller platinum och lumo.
Vad betyder det? Alla behåller ju sina bonuspoäng så länge man har någon transaktion av något slag var 18e månade.
Inte helt lyckat uttryckt, men man syftar nog på en regel som fanns innan 18-månadersregeln infördes:
Så länge man är Plat/Lumo så förfaller inga bonuspoäng alls.
 
Toppen