Senaste nytt

Pluna Uruguay i konkurs

Mauricio

Medlem
Satt här o drack mitt morgonkaffe och såg fram emot nästa veckas resa samtidigt som jag lusläste Uruguays tidning Elobservador, jag flyger till Brasilien, Chile, Uruguay och Argentina, dock verkar det bli en del strul då resan från Brasilien till Chile går via Uruguay med Pluna, köpte biljetten igår kväll för 2500kr och får nog inte tillbaka en krona då bolaget är satt i konkurs. Ytterliggare ett bolag med över 75års historia går i graven. Vad jag förstår ska man sälja alla flygplan och har redan köpare (bra att sälja biljetter då när man vet att konkursen är ett faktum)

Pluna - Informacion Importante

Gobierno decidió liquidar Pluna y venden aviones a mejor postor

Bra semester detta.....

Mvh
 

Mauricio

Medlem
Jo med SAS mastercard, enligt kvinnan i telefon ska jag fylla i en reklamationsblankett och skicka till SEB. Sedan tar reklamationsavdelningen hand om ärendet. Mitt problem är att jag har hemresan bokad från Santiago-Buenos Aires-Rio de janeiro och vill gärna komma till Santiago. Hittar knappt flyg dit runt den 13-14 juli dock. Får se hur jag löser det.
 

jumbooze

Medlem
Huepaaa, attans vilken otur, kanske du kan ta dig till Ezeiza och sedan Buquebus över till Montevideo?
Suerte!
 

Mauricio

Medlem
Gracias :) Nej jag ska egentligen till Santiago i Chile, och det enda rimliga var med Pluna från São Paulo via Montevideo. Nu försöker jag boka en award ticket först från São Paulo till Buenos Aires med TAM i Y och sedan en annan separat bokning med Air Canada från Buenos Aires - Santiago i C eftersom Aegean inte lyckas få ihop dem biljetterna till EN. Katastrof
 

jumbooze

Medlem
Annars så skall det väl vara bäst att boka en award utifrån Brasilien för då slipper man väl massa avgifter
 

Magino

Medlem
Tråkigt och höra, alltid jobbigt att styra upp med allt det där. Var själv väldigt nära att köpa en biljett med Pluna förra veckan, vilken tur att jag inte gjorde det.
 

Dr. Miles

Expert
Det är synd att GOL(G3) inte flyger under perioden mellan 12-21 Jul 2012.
Annars kunde du flyga Sao Paulo-Buenos Aires-Santiago för ca 2.600 SEK inkl. skatter. (på 11:e Jul)
 
Toppen