Senaste nytt

Matchningskampanjer

ACervin

Medlem
Hej
Läser med intresse olika trådar. Av och till dyker det upp notiser om matchning mellan olika rewards program. Vad innebär det? Sitter med EBG.
mvh
 
Status Match innebär att ett annat program erbjuder dig motsvarande status med målet att vinna över dig. Exempelvis KLM erbjöd nyligen Eurobonus Guld medlemmar att bli Flying Blue Gold bara genom att skicka en kopia på ditt bonuskort.

Ofta är status match kopplat till en prestation - exempelvis "flyg en gång t/r med oss och visa kopia på ditt bonuskort så blir du Guld".
 

gdaily

Medlem
Värt att notera är också att när ett bolag kör en matchningskampanj så gäller det normalt en enda gång, har man exempelvis somjag blivit matchad till Bmi för fem år sedan så kan jag inte bli det igen. Man ska alltså inte hoppa på alla kampanjer man ser på en gång bara för att få ett glimrande kort i plånboken, utan försöka ha någon sorts plan med det hela.

Själv skulle jag exempelvis inte statusmatcha till Star Alliance silver om jag inte har någon mycket bra anledning, det känns som slöseri med den möjliga framtida chansen.
 
Toppen