Senaste nytt

Någon som testat Air Berlin?

oscars

Ny medlem
Någon som flygit med Air Berlin och kan berätta hur det är? En kollega funderar på att flyga med dem till New York och frågat mig hur dem är har tyvär aldrig flygit med dem så skulle uppskatta lite info.
 

mickeL

Medlem
Har flygit ett gäng gånger med Air Berlin under det senaste året då jag jobbat mycket i Tyskland , och det jag har upplevt har varit helt ok.
Hyffsat nya plan, kaffe och tilltugg och ganska trevliga flygvärdinnor. Fullt jämförbart med SAS intra-Europeiska flyg.
Hur de är interkontinentalt kan jag desvärre inte svara på.
Berlin Tegel är dock ingen höjdare och jag har varit tvungen att byta terminal ett flertal gånger vilket är lite segt, men jag har stora förhoppningar på BBI som ska invigas inom ett år.

Trevligt forum förresten
/Micke
 

Jacob

Medlem
Också värt att nämna att Air Berlin snart kommer gå med i One World alliansen.
Då kommer man givetvis att få tillgång till lounge, prio check-in, poängintjäning osv om man flyger Air Berlin och är medlem i något av flygbolagsprogrammen i One World.

Preliminärt i början av 2012 kommer Air Berlin bli medlem enligt den press release som gick ut.
 

Gnopps

Medlem
Håller med om att de står sig väl inom Europa. Har inte heller flugit interkontinentalt men frågade en kollega som rest mycket med dem i ekonomiklass: ingen egen tv, dålig mat, betala för alkohol (en gratis med maten) och halvdåliga stolar.

Gäller att komma ihåg att de har sitt ursprung mer eller mindre i charter.
 

ACervin

Medlem
Hej
Flög nyligen Düsseldorf -LAX med Air Berlin i coach. En American Airline biljett som började med SAS i CPH. Överfullt flyg, hyggliga säten, ingen egen bildskärm (ladda iPaden med film), halv-hyggligt käk, 1 glas vin eller öl ingår sedan får du köpa resten. Jämfört med American Airlines på hemvägen från JFK så var Air Berlin snäppet sämre.
 

Flood

Medlem
Det är minsann bara män som åker business class med Air Berlin ser jag. Om de inte har med sin flickvän som på sista bilden. :) Fast det kanske är hon som har med sin pojkvän.
 

NyfikenGrau

Medlem

Jo den *ser* ju fin ut, men de skriver själva att bädden blir 182 cm lång. Är man längre än så vill det till att man ligger ihopkrupen... Är själv "bara" 183 men kan inte se hur man ska kunna sova riktigt bekvämt på deras flatbed, märker direkt försämring i komfort när en säng är t.ex. 190 istället för 200.

Synd, för annars hade AB varit det givna valet när man bor 20 min från Tegel.
 

LiiaC

Medlem
Tittar på biljetter med Air Berlin och undrar är det så att vissa billiga bokningsklasser ger inga poäng till AA ?
 
Toppen