Senaste nytt

Testa nya långdistans säten på Arlanda

Concorde

Founding Member
Checkade in på Scandinavian Loungen på Arlanda T5 för en stund sedan. Utanför receptionen till loungen står två rader uppställda med "nya" säten som SAS testar.

Det är inte bestämt om detta blir sätet, och det är ett samarbete med flera Star Alliance partners.
Tre charmerande kvinnor från SAS presenterade sätet närmare som jag fick testa.

- Pitchen var 34, dvs lite mer än Economy och lite mindre än Extra.
- Sätet kändes bekvämt, inte för hårt och inte för mjukt. Dock krävs det egentligen minst ett par timmar sittandes för att kunna göra en vettig bedömning.
- IFE uppdaterad med vad som ser ut att vara ett Ipad derivat. Detta leder till att ingen box behövs under sätet som tar bort plats för fötterna. Större skärm också.
- Armstöden var av den billigaste hårda varianten. Jag anmärkte på att dom gärna får ha lite mjukt i sig för armbågarna på längre flighter.
- När man reclinar så åker även sittdynan framåt, det är ett plus.
- USB kontakt för laddning, men inte sync/spela på IFE skärmen.
- Hörlurskontakt bredvid USB. Bättre än att ha den i armstödet.

Några bilder:

IMG_0329.jpg
IMG_0330.jpg
IMG_0331.jpg
IMG_0332.jpg

LOT flighten är 1.30 sen. Kanske ska köra ett hårdtest och sova en timme i stolarna? :)
 

Senator

Moderator
Jag undrade på detta i går när jag var där. Men den större frågan är väl vad Concorde gjorde i SL med tanke på förkärleken till SAS vi får läsa om varje vecka? :)
 

Concorde

Founding Member
Haha Senator. Star Gold + LOT ger ju access. Loungen är faktiskt behaglig idag då svenne semester har börjat och stället är kanske 30% belagt. Lustigt hur alla tar semester samtidigt.
 

Senator

Moderator
Jag var där 15:00 i går och det var rätt fullt. Men det blir Galleries First i kväll klockan 19:00 och en hamburgare samt skumpa innan hemresan. Du får komma hit
 

Concorde

Founding Member
Nästa vecka är jag där Senator. Ska bli så kul att visa våra EBG vänner hur en riktig Guld lounge skall se ut. :)
 

ushac

Medlem
Ser riktigt bra ut. Rejält lyft mot nuvarande konfiguration hsh. :)
Ingen som hört något om hur de övriga klasserna kommer se ut? Jag utgår ifrån att de planerar en översyn även där?
 
Toppen