Senaste nytt

Förlängt guld av outgrundlig anledning

spazz

Medlem
Jag hade räknat med att ramla ned från Diamond till Silver, kontoaktiveten var inte ens i närheten av
att kvalificera till guld.
Men alldeles nyss fick jag denna e-post


"Update on your Hilton Honors account status"
"Based on your 2016 travel, you have earned Gold status, which goes into effect April 1, 2017"

Även jag fick precis detta mail trots att jag egentligen inte kvalificerar. När jag loggar in på mitt konto står det dock:

"UPDATE ON YOUR 2017 STATUS
On April 1, 2017, your status is scheduled to change from Gold to Silver. Learn more about your Silver benefits here"
 

Homer

Medlem
Även jag fick precis detta mail trots att jag egentligen inte kvalificerar. När jag loggar in på mitt konto står det dock:

"UPDATE ON YOUR 2017 STATUS
On April 1, 2017, your status is scheduled to change from Gold to Silver. Learn more about your Silver benefits here"


Så ser mitt konto ut också, och har gjort i flera veckor, därför väntar jag med att korka upp.
 

joemume

Medlem
Hade ett riktigt bra 2016 och var riktigt nära att kvalificera till guld efter året som Diamond. Men icke. Silver nästa år. Kul för er som fick Guld utan att ens vara nära....
 

Homer

Medlem
Diamond står det fortfarande när jag loggar in, men när jag tittar på "My Hilton Honors Card" (under "Account Overview" till vänster) så
visas ett silverkort med exp. 03/18 så jag räknar med att det är där jag kommer att landa.
 

FFlash

Medlem
Diamond står det fortfarande när jag loggar in, men när jag tittar på "My Hilton Honors Card" (under "Account Overview" till vänster) så
visas ett silverkort med exp. 03/18 så jag räknar med att det är där jag kommer att landa.

Precis samma jag har. Allt annat visar Diamond förutom den där "card" på websidan. Jag tror jag hade 8-9 stays ifjol.

Det var dumt att jag inte matchade på nytt i den nya kampanjen. Jag har ju redan för Diamondmatch krävda 8 stays i de 3 första månaderna av 2017. Jag undrar om det går att "backmatcha" på basen av de 8 stays jag redan har.
 

RonnieK

Medlem
Som flera andra droppade jag idag ner från (matchat) Diamond till Silver. Detta hade jag inte räknat med då jag i höstas signade upp för CWT fast track (4 stays inom 90 dagar) vilket jag uppfyllde för att landa lite mjukare. Kontaktade CS på chatten och hen kollade upp vad som gått fel och kom fram till att CWT fast track endast gäller för Blue. Eftersom detta inte framgår på sidan och att jag uppfyllt de stays som behövdes gjorde hen ett undantag och uppgraderade mig till Gold igen.

hhonors_gold.png


Kanske hjälpte det att jag har flera förbetalda bokningar med Hilton (som jag inte bokat om jag inte haft frukost som ingår) och 60,000 baspoäng på kontot redan (så Gold ligger ändå nära), men det verkar som de på andra sidan chatten har lite friheter om man frågar snällt.
 

taxvalp

Medlem
Jag missade att återkvala till HHD på spend trots en bra plan, som jag rapporterat om i annan tråd Har du blivit uppgraderad på Hilton? | Sida 112 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Att Hilton Labriz bjöd på halvpension upptäckte vi först vid utcheckningen 31/12 och därmed blev vi några hundra dollar kort på att återkvala till HHD årets sista dag. Lyxproblem som jag trodde att man kunde lösa i efterhand och Hilton bad mig återkomma i april när upp- och nedgraderingar är klara.

Jag mejlade nu och fick ett snabbt klipp-och-klistra-svar där de är "happy to hear that you are doing better" och erbjöd uppgradering till Diamond igen om jag klarar 8 stays eller 16 nätter före 30 juni. Alltså avsevärt sämre än statusmatchningarna som florerar och vi har en spend på 11,5k USD plus skatter. Kanske är jag gnällig - men jag hade åtminstone förväntat mig att de läst mitt mejl och inte bara skickat ett standardsvar som antyder att jag varit sjuk...
 

090034208

Medlem
Som flera andra droppade jag idag ner från (matchat) Diamond till Silver. Detta hade jag inte räknat med då jag i höstas signade upp för CWT fast track (4 stays inom 90 dagar) vilket jag uppfyllde för att landa lite mjukare. Kontaktade CS på chatten och hen kollade upp vad som gått fel och kom fram till att CWT fast track endast gäller för Blue. Eftersom detta inte framgår på sidan och att jag uppfyllt de stays som behövdes gjorde hen ett undantag och uppgraderade mig till Gold igen.

Visa bifogad bild 62630

Kanske hjälpte det att jag har flera förbetalda bokningar med Hilton (som jag inte bokat om jag inte haft frukost som ingår) och 60,000 baspoäng på kontot redan (så Gold ligger ändå nära), men det verkar som de på andra sidan chatten har lite friheter om man frågar snällt.
Jag har som Gold 2 år i rad förlängt min status med (4 stays på 90 dagar). Har dom ändrat reglerna tro? Där har det inte vari tal om att endast blue kan signa upp för fast tracken
 
Toppen