Senaste nytt

Flygbussarna: Door to gate (ny tjänst)

MrGunnar

Medlem
De verkar dock inte vara helt konsekventa dock vad gäller upphämtningstider. Vi åkte så sent inpå som det gick eftersom vi skulle hämta dagis också. I praktiken kom vi iväg strax innan kl 13:00. Priset baserar sig på en fast kostnad (ex 269 kr) för den första resenären, och sen varje ytterligare person i samma sällskap, barn som vuxen, tillkommer en kostnad på 50 kr/person. För oss blev det sammanlagt 369 kr, vilket kändes okej.

Och vill man komma hem från Arlanda måste man typ ha bokat i förväg. Vi fick denna info:
"När du landat på Arlanda flygplats behöver du låta oss veta att är redo för att bli upphämtad. Först när du gjort det kommer din bil att kunna köras fram till terminalen. Du gör det genom att använda vår självincheckning i appen som startar igång efter landningen. När du har landat på flygplatsen kommer du automatiskt att få ett SMS med instruktioner om hur du enkelt checkar in. Du kan även checka in direkt via appen under fliken "Mina resor". På Arlanda kan du använda dig utav wi-fi nätverket "Airport-Guest" som är gratis i tre timmar. Var noga med att slå på "viktiga resemedddelanden" i din profil i appen för att få den information du behöver. Var vänlig notera att viss väntetid kan förekomma efter att du checkat in till att din bil körs fram. Du kan även ta hjälp av våra värdar utanför ankomsthallen för att checka in."​

-----------------------------
Upphämtningsplats: nära Huvudsta Centrum, Solna
Slutdestination: Arlanda T5
Upphämtningstid: onsdag 2017-02-15 12:45 - 13:00
Flyginformation:
DY, 86653, onsdag 2017-02-15, 15:25
Typ av resa: International
 

Juraj

Medlem
Om man tycker att de hämtar för tidigt, kan man väl ange en senare avgångstid än den faktiska?
 

mha321

Medlem
Om man tycker att de hämtar för tidigt, kan man väl ange en senare avgångstid än den faktiska?
Man matar in när flyget avgår och så räknar de från det. Man kan ange en felaktig avgångstid och det faktiska flight numret är inte obligatoriskt.

Jag tog den ut till ett möte för ett par veckor sedan, funkade fint att hitta på en avgångstid. Däremot har man väl definitivt ingen claim om man skulle missa flyget..
 

ESSA

Medlem
Jag testade för första gången igår från Arlanda och hem till Sollentuna.
Mycket smidigt.
Ville inte checka in förrän jag sett att alla mina väskor kommit på bandet.
Jag fick blir första avsläpp innan person två skulle vidare till Österskär.

209:- istället för vanlig taxi 490:-
Mycket trevlig chaufför som hjälpte mig med mitt tunga bagage ända fram till porten.

Klockrent!
 

MrGunnar

Medlem
Just nu finns rabattkod DTGS2 som ger 10 % rabatt på en bokning. Den gäller på en bokning t.o.m. 31/8 där resan ska ske senast 31/8. Bokning både på doortogate.se eller appen Flygbussarna Door to Gate.
 

Juraj

Medlem
De höjde priset för medpassagerare nyss från 50 kr till 65 kr. Priset för en familj på fyra personer från Stockholm City till Arlanda blir 484 kr nu. Kommer det inte göra att flera har svårare att välja Door to gate framför vanlig taxi nu?
 

mha321

Medlem
En prishöjning gör ju alltid att produkten blir mindre attraktiv jämfört med konkurrenterna, det är helt logiskt. På samma sätt blev den mer attraktiv när tsxibolsgen senast höjde sina priser naturligtvis.

Jag är tveksam till att en sådan liten höjning får något större genomslag på marknads andelar. Enstaka kunder som faller i precis det spannet du nämner kanske går någon annanstans, men det är inte stor nog förändring för att påverka alltför många. Tror jag.
 

Juraj

Medlem
Jag hör till spannet, det är därför jag reagerade på prishöjningen. Men som du säger, det lär inte slå alldeles för hårt mot Door to gate.
 
Toppen