Senaste nytt

Alternativ resväg för samma kostnad

Stefan62

Medlem
Jag ska åka från Arlanda till Vasa och med hänsyn till tiderna blir det ARN-CPH-VAA med SAS/Blue1 - allt till en kostnad om ca 7000 SEK i Economy Extra.

Kan jag göra på något annat sätt till samma kostnad, t ex ARN-FRA-CPH-VAA eller ARN-OSL-CPH-VAA?

Utresa: 2012-07-10
Retur: 2012-07-12
 
Last edited:
Om du inte måste åka SAS så hittar jag Finnair ARN-HEL-VAA, men det beror lite på vilka tider respektive dag tror jag. Det fanns från 2300 kronor, men på lite sådär tider.
 

090034208

Medlem
Köp en economy biljett och så uppgraderar du CPH-VAA med optiontown när det är KF som flyger. Senaste gång kostade det 35 € enkelväg att uppgradera. Uppgraderingen har alltid gått genom för mig hos Blue1 (läs åtminstone 20 gånger)
 

Stefan62

Medlem
Köp en economy biljett och så uppgraderar du CPH-VAA med optiontown när det är KF som flyger. Senaste gång kostade det 35 € enkelväg att uppgradera. Uppgraderingen har alltid gått genom för mig hos Blue1 (läs åtminstone 20 gånger)

Jag kanske var otydlig i frågeställningen - det är inte kostnaden som är avgörande, utan jag vill försöka få in fler "legs" för samma kostnad.
 

Stefan62

Medlem
Det var inte mycket respons man fick på denna tråd - är det sommaren som gör att kreativiteten inte är på topp?

Alltså - jag vill flyga så lång omväg som möjligt för att ta mig från ARN till VAA. Har försökt via ITA men den klarar inte ARN-FRA-CPH-VAA eller ARN-OSL-CPH-VAA etc. Priset bör inte överstiga 7000:-.

Alla förslag mottages tacksamt!
 

Dr. Miles

Expert
Giltig routing för Lufthansas biljetter. Men det ger inte så mycket SK/KF segmenter.

STO-(LH/OS/SN/LX)-FRA/MUC/DUS/STR/BER/HAM/ZRH/HAJ/CGN/NUE/VIE/BRU/LON-(LH/OS/SN/LX)-VIE/BRU/LON/HAJ/CGN/NUE/STR/BER/HAM/FRA/MUC/DUS/ZRH-(LH/OS/SN/LX)-HEL/CPH-(LH/OS/SN/SK/KF)-VAA*

STO-LH/OS/SN/SK-CPH/GOT-(LH/OS/SN/LX)-FRA/MUC/DUS/STR/BER/HAM/ZRH/HAJ/CGN/NUE/VIE/BRU/LON-(LH/OS/SN/LX)-VIE/BRU/LON/HAJ/CGN/NUE/STR/BER/HAM/FRA/MUC/DUS/ZRH-(LH/OS/SN/LX)-HEL/CPH-(LH/OS/SN/SK/KF)-VAA*

STO-(LH/OS/SN/SK/KF)-VAA*

STO-(KF/SK/SN/OS/LH)-VAA*

STO-(LH/OS/SN/LX)-ZRH/DUS/MUC/FRA/HAM/BER/STR/NUE/CGN/HAJ/LON/BRU/VIE-(LH/OS/SN/LX)-LON/BRU/VIE/NUE/CGN/HAJ/ZRH/HAM/BER/STR/DUS/MUC/FRA-(LH/OS/SN/LX)-(KF/SK/SN/OS/LH)-VAA*

STO-SK/SN/OS/LH-GOT/CPH-(LH/OS/SN/LX)-NUE/HAM/BER/STR/ZRH/LON/BRU/VIE/CGN/HAJ/DUS/MUC/FRA-(LH/OS/SN/LX)-LON/BRU/VIE/NUE/CGN/HAJ/ZRH/HAM/BER/STR/DUS/MUC/FRA-(LH/OS/SN/LX)-(KF/SK/SN/OS/LH)-VAA*

STO-(LH/OS/SN/LX)-NUE/HAM/BER/STR/ZRH/LON/BRU/VIE/CGN/HAJ/DUS/MUC/FRA-(LH/OS/SN/LX)-LON/BRU/VIE/NUE/CGN/HAJ/ZRH/HAM/BER/STR/DUS/MUC/FRA-(LH/OS/SN/LX)-(KF/SK/SN/OS/LH)-VAA*
 

Dr. Miles

Expert
Ganska enkel tumregel. Räkna med att varje segment kostar minst 500 SEK för skatter&bränsletillägg inom Europa.

T ex om du flyger 6 segments, baspris(t ex S klass: @3.545 SEK) + @500 SEK x 6 = ca 6.500 SEK.
 
Toppen