Senaste nytt

SAS Economy Extra till semesterdestinationer

Malu

Medlem
Jag såg i en annan tråd att redaktör Roger testat SAS ARN-DBV (Dubrovnik) i Eco Extra. Då jag kommer flyga just denna tur nästa vecka och dessutom funderar på LPA till vintern så undrar jag vad som verkligen erbjuds ombord på dessa linjer där det inte finns Business som alternativ? Stolarna är ju samma som i övriga kabinen, men blir det kall eller varm mat? Fullt dryckesutbud? Något annat extra? Det är ju trots allt 3 timmar till DBV och 5-6 timmar till LPA...
 

Agö

Medlem
Flög OSL-ALC i Economy Extra för ett par veckor sedan. Identisk service med längre SK intra-Europa dvs. "fördrink", "snacks", kall måltid, kaffe/te. Fri dryck rakt igenom. Trevlig flygning.
 

Malu

Medlem
Hittade en kommentar i denna tråd om att en morgonavgång OSL-LPA endast serverade ost/skinka-frukost med varmt bröd. Kanske det man ska vänta sig 0905 ARN-DBV också?
 

Roger J

Medlem
ARN-DBV var samma frukostbox som t.ex ARN-CPH. Inget annat var lastat för Y när jag åkte. Så Ramlösa, Champagne etc togs från Economysortimentet (utan kostnad förstås).
 

Roger J

Medlem
På eftermiddagsflight DBV-ARN var för lite mat lastad. Övriga fick kräftsalladen. Jag fick en frukostbox (övet från nerresan?) där påläggslådan bytts mot kyckling/potatissallad från BoB-sortimentet. Fick således en Juice och apelsinklyftor istället för vatten och dessertost, men det var väl en acceptabel lösning om de råkat lasta för få lunchboxar.
BTW: fräsch och stor lounge i DBV om du är EBG. Utsikt över runway och plattan. Minimal buffé dock.
 

ulagun

Medlem
Kan någon förklara varför de inte har business-class på dessa semesterdestinationer?

Flög x-tra till Malaga på bonuspoäng. Mat dryck var helt OK, men planet var fullt så även mitsätena var upptagna.
Hade mer än gärna lagt till några poäng för business och tomt mellansäte.
 

Agö

Medlem
Det var helt packat (21 pax i EE på väg till ALC från OSL). Ändå hygglig service.

Så här såg maten ut på väg till ALC:

Alicante 2012 027.jpg

Alicante 2012 029.jpg
 
Toppen