Senaste nytt

[Business class] Hong Kong-Taipei/Bangkok/Hanoi T/R, Hong Kong Airlines från 1.620 HKD inkl. skatt

Dr. Miles

Expert
Hong Kong Airlines Business class saver från Hong Kong.
Utresan gäller endast på avgångar med obekvema tider.
Inget köpa senast datum.

[Business class] Hong Kong-Taipei/Bangkok/Hanoi T/R, Hong Kong Airlines från 1.620 HKD inkl. skatter

HKG-TPE/BKK/HAN T/R
Flygbolag: Hong Kong Airlines (HX)
Kabinklass: Business class
Bokningsklass: J
Fare basis: JLNAMBHL, JLNAMBHT, JAMBHV
Pris:
  • Taipei: 1.620 HKD (ca 1.700 SEK) inkl. skatter
  • Bangkok: ca 2.250 HKD (ca 2.350 SEK) inkl. skatter
  • Hanoi: ca 2.380 HKD (ca 2.500 SEK) inkl. skatter
Förköpskrav: 7 dagar
Min/Max stay: 2 dagar / 14 dagar
Köpa senast: --
Giltig för utresa: under följande perioder varje år:
  • mellan JAN-01 och FEB-04
  • mellan FEB-10 och MAR-23
  • mellan MAR-28 och JUL-15
  • mellan AUG-25 och SEP-29
  • mellan OCT-03 och DEC-21
  • mellan DEC-27 och DEC-31
Avgångsid: Gäller ej för avgång från Hong Kong mellan 07:00 - 19:00
Stopover: Nej
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, mot 1.200 HKD
Ändring: Ja, mot 600 HKD per gång
Routing: Hong Kong-(HX)-Taipei, Bangkok, Hanoi

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Hong Kong Airlines Business class på Airbus A330:
Best%20Price%20to%20Start%20a%20Luxurious%20Journey%20in%20Thailand%20with%20Hong%20Kong%20Airlines_4.jpg

(Foto: Hong Kong Airlines Media Center)

Poängintjäning: (uppdaterad: 2016-04-01)
Hong Kong Airlines J klass ger:


Man kan få extra rabatt när man bokar flyg + hotell genom Hong Kong Airlines Holidays.

Screenshot20160401_01 HK.png



342 USD per person är ca 2.660 HKD (ca 2.780 SEK) så det är ca 520 SEK extra per person för 7 nätter på hotellet.
 

Glenn E

Medlem
Har vi något omdöme?
Jag har inga bilder tror jag men från vad jag kommer ihåg:

Från HongKong var vi cirka 1 timma försenade.
De hade dålig koll på priority boarding.
En kines protesterade högt för att han som business class passagerare inte fick gå ombord först.
Det var 2-2-2 konfiguration på denna tur men jag fick platsen bredvid mig tom.
De serverade vin till maten men inte av samma klass som Cathay till exempel.

Priset var ju jättebra, 1950 HKD tur och retur HongKong - Bangkok.
HongKong airlines har bra priser om man bokar minst 2 månader i förväg.
Väldigt bra anslutning om man flyger SAS till HongKong och sedan HongKong airlines till Bali.
På tillbakavägen flyger på kl 1 på morgonen från Bali och landar omkring kl 6 i HongKong dvs 3 timmar innan SAS flyget till Stockholm går.
Jag har för mig att HongKong - Bali t/r i Basiness kan fås för 4400 HKD.
 

Travler

Medlem
Har vi något omdöme?

Jag flög HKG-TPE den 5 sep 2016 med HX282, för det betalade jag 1480HKD. (Det var min första resa i Businessclass)
Vi blev också (som vanligt, rätt säker på att bolagen räknar med denna försening) försenade från HKG då det ofta blir lång kö på marken i Hongkong. Tyvärr hade vi turbulens under de första 35-45minuterna i luften vilket gjorde att serveringen blev kort (rätt mycket på ett på pappret 2h & 10min långt flyg).
Jag var riktigt nöjd med flygningen, kan ha berott på att det var min första flygning i C men jag fick definitivt mersmak av skumpan innan start :) (blivit 4 till sedan dess )

Det var några månader sedan, men skulle vilja säga att stolen är ganska lik den SAS använder sig av i Business i både komfort och utseende (såklart andra färger), däremot upplevde jag att inredningen och stolen var mer slitna än hos SAS.
 

chazzie

Medlem
Priset är väl nästan jämförbart med många ekonomibiljetter? Då kan man leva med lite udda tider :)
 

Agö

Medlem
Priset är väl nästan jämförbart med många ekonomibiljetter? Då kan man leva med lite udda tider :)
Ekonomi med Cathay, JAL och ANA från Hong Kong till Tokyo var dyrare än affärsklass med Hong Kong Airlines. Kom i snack med en styrman på Cathay på en bar kvällen innan vi åkte, Hong Kong Airlines pressar verkligen Cathay för tillfället.
 

Dr. Miles

Expert
För er som är intresserade, Hong Kong-Tokyo T/R med Hong Kong Airlines Business class kostar 4.830 HKD + skatter. (ca 5.340 HKD / 6.000 SEK inkl. skatter).

Observera att vissa avgångar till/från Tokyo flygs med Airbus A320 som har recliner stol i Business class istället för full flat stol.

Från sekvens 00:27 visar Business class stolar på Airbus A320:
 
Toppen