Senaste nytt

Seating på Ethiopian Airlines biljett bokad via resebyrå

Berrsus

Medlem
Hej,

Har en vän som skall flyga med Ethiopian Airlines via ADD till JNB. Han frågade mig om jag kunde hjälpa honom med seating på flygresan då resebyrån som bokat resan hade missat det. "Visst sa jag, det vet jag hur man gör, det är bara att hämta upp resan på My Bookings på Lufthansas hemsida" - Allt efter att tidigare ha lärt mig på bc.se

Det fungerade dock inte. Är det något speciellt med Ethiopian? Kan det finnas något annat sätt att fixa det, gissar att det går att ringa till Ethiopian i Sverige?
 

Jacob

Medlem
Tråden har inget med SAS att göra så flyttad till Star Alliance forumet.

De gånger jag rest med Ethiopian har jag kunnat välja sittplats i samband med bokningen på Ethiopians hemsida men jag har inte lyckats komma åt sittplatsbokningen efteråt.

Lufthansas hemsida kommer inte fungera eftersom Lufthansa använder Amadeus, Ethiopian Airlines använder Sabre.

Möjligtvis skulle man kunna komma åt bokningen om man hittar någon motsvarande Lufthansa sida men för ett flygbolag som använder Sabre istället. Vet dock inte exakt vilka flygbolag som gör det.

Annars prövat att ringa eller maila?
 

Berrsus

Medlem
Tack Jacob. Självklart borde den vara i *A forumet. Vet inte riktigt hur jag tänkte där.

Tack för informationen också, det får bli ett telefonsamtal!
 

pep

Medlem
At ringe kan vaere vaeldig svaert ! Vaer opmaerksom paa, at der kan vaere 2 forskellige bookningskoder (et for resebyraan og det originale PNR nr. for ET). Proev om du kan finde den rigtige kode og via ETs hjemmeside komme ind i din booking? Ellers, moed forberedt op til check-in og kend konfigurationen paa forhaand. Noter ned de saeder du helst vil have (prioriterede) og giv sedlen til check-in med et smil :)
 

Berrsus

Medlem
Det verkar som om det gick vägen att ringa, tack!

För min egen del har jag problem att bli seatad på sträckan HKG-KIX i sommar, flyger i C och har bokat med mina EB-poäng. Den här gången kan jag se resan på Lufthansas My Booking och jag kan välja plats på alla sträckor förutom den med ANA. Eller jag kan välja, men när jag sparar mina val så sparar den inte ANA-delen och det står NA. Jag får inte heller upp resan på ANA:s hemsida.

Är det ringa som gäller här med?
 
Toppen