Har booket en reise OSL-LHR-SIN-MEL-SIN-CPH-OSL i Biz (D-class) med SK og SQ gjennom Expedia. Så har det oppstått en situasjon der jeg må endre dato for reisen, noe som skulle være en smal sak å fikse. Billetten er fleksibel, men har gebyr for avbestilling.(100USD) Men nå har jeg brukt flere timer i telefonen med Expedia og de får ikke til å endre flighten. De ba meg tilslutt ringe SQ selv.
Hos SQ ble jeg fortalt at alle forandringer måtte foregå hos Expedia, og at de ikke så noe grunn for at de ikke skulle få det til. Manageren hos SQ sa også at D-class var åpen med seter for salg på alle flighter. Han anbefalte meg å kontakte Expedia igjen. Expedia kunne fortsatt ikke gjøre noe.
Mitt spørsmål blir da om Expedia bevisst ikke vil booke om slik at jeg skal avbestille, og få en kostnad. Samt bestille ny billett som vil gi dem ny provisjon, istedet for å endre billetten jeg allerede har uten betaling?
Som kunde opplever jeg Expedia som kunnskapsløse og lite serviceminded. Men billetten var nesten 8000 kroner billigere hos dem enn andre reisebyråer. Så man får vel det man betaler for kanskje?
Hos SQ ble jeg fortalt at alle forandringer måtte foregå hos Expedia, og at de ikke så noe grunn for at de ikke skulle få det til. Manageren hos SQ sa også at D-class var åpen med seter for salg på alle flighter. Han anbefalte meg å kontakte Expedia igjen. Expedia kunne fortsatt ikke gjøre noe.
Mitt spørsmål blir da om Expedia bevisst ikke vil booke om slik at jeg skal avbestille, og få en kostnad. Samt bestille ny billett som vil gi dem ny provisjon, istedet for å endre billetten jeg allerede har uten betaling?
Som kunde opplever jeg Expedia som kunnskapsløse og lite serviceminded. Men billetten var nesten 8000 kroner billigere hos dem enn andre reisebyråer. Så man får vel det man betaler for kanskje?