Senaste nytt

Lav kompetanse hos Expedia....

Capgras

Medlem
Har booket en reise OSL-LHR-SIN-MEL-SIN-CPH-OSL i Biz (D-class) med SK og SQ gjennom Expedia. Så har det oppstått en situasjon der jeg må endre dato for reisen, noe som skulle være en smal sak å fikse. Billetten er fleksibel, men har gebyr for avbestilling.(100USD) Men nå har jeg brukt flere timer i telefonen med Expedia og de får ikke til å endre flighten. De ba meg tilslutt ringe SQ selv.

Hos SQ ble jeg fortalt at alle forandringer måtte foregå hos Expedia, og at de ikke så noe grunn for at de ikke skulle få det til. Manageren hos SQ sa også at D-class var åpen med seter for salg på alle flighter. Han anbefalte meg å kontakte Expedia igjen. Expedia kunne fortsatt ikke gjøre noe.

Mitt spørsmål blir da om Expedia bevisst ikke vil booke om slik at jeg skal avbestille, og få en kostnad. Samt bestille ny billett som vil gi dem ny provisjon, istedet for å endre billetten jeg allerede har uten betaling?

Som kunde opplever jeg Expedia som kunnskapsløse og lite serviceminded. Men billetten var nesten 8000 kroner billigere hos dem enn andre reisebyråer. Så man får vel det man betaler for kanskje?
 

Jacob

Medlem
Jag har bokat biljetter via Expedia och kunnat boka om direkt via flygbolaget utan problem. Det är märkligt att inte SQ kan hjälpa dig, det är ju deras biljett.
 

Capgras

Medlem
Det SQ sier er at der er Expedias jobb, og siden første carrier er SK ville de ikke gjøre endringene. Det måtte Expedia ta seg av. Og Expedia klarer ikke å få endret noe sier de på telefonen. Jeg blir bare litt opgitt. Har aldri vært ute for travelagents som ikke kan Amadeus systemet før. De må kontakte mentorer og kolleger for hvert spørsmål man har og blir satt på vent i 10-20 minutt hver eneste gang. Når man ringer Expedia i Norge kommer man til svensktalende agenter. Vet ikke om det er samme callsenter som Expedia.se bruker.
 

agehall

Medlem
Det där låter ju rätt frustrerande. Det är ju för att få hjälp med komplicerade biljetter och hantering av ändringar som man använder resebyråer. Om de inte kan fixa det har de ju inget existensberättigande alls.

Men det är också av den här anledningen jag helst undviker att boka biljetter via resebyråer utan istället bokar direkt via flygbolagen.
 
Toppen