Senaste nytt

Tag inte flygtåget i Oslo!

agehall

Medlem
De håller tydligen på med spårarbeten i Oslo, så flygtåget går bara från flygplatsen till Lilleström och därefter får man åka buss!

Ikväll skulle jag ut till Fornebu och det tog busschaufören 2h(!) att komma ut dit. Han verkade inte hitta alls i Oslo, så han irrade runt en hel del inne i city.

Så, tills spårarbetena är avklarade rekommenderar jag andra färdsätt än flygtåget!
 

nilsson

Medlem
SAS har egna bussar som avgår direkt utanför dörren. Man får någon form av extra poäng, men jag har inte undersökt hur mycket.
 

mha321

Medlem
Fantastiska 100 extrapoäng på SAS flygbuss till bussterminalen. Men det är bättre än ingenting. Och dessutom har de fri wifi på bussen.

Och ett ganska rimligt sätt att ta sig till Lysaker. Tåg+deras specialbuss går antagligen snabbare om den inte kör vilse, dock.
 

tomle

Medlem
Jag åkte flytoget i måndags, kaos... Tog flytoget 0836 och var framme i Oslo vid 09:45 efter att ha stått på en fullproppad buss i 45 minuter.
Ta SAS flygbuss istället, då får ni i alla fall sitta och slipper bytet.
 

mha321

Medlem
Om någon fortfarande är intresserad, så har jag två andra alternativ på lager som nog är bättre än det också, om man ska ut mot Lysaker...

Antingen flygbuss F3 till Smestad och därifrån vanlig buss (23 tror jag det är).. Iofs lite längre, men det är ute på ringvägen så man slipper trafikkaoset i Oslo S.

Alternativt SAS-bussen men kliv av i Helsfyr, och ta t-banan till t.ex. NT.

Allt man kan göra för att undvika trafiken i centrala Oslo brukar vara bra...
 
Toppen