Senaste nytt

2 snabba frågor angående BA executive

1. Om man har 0 poäng, dvs blue.
Är det då 600 poäng till Silver eller 900? Alltså, nollställs det efter brons så man måste ha 600 till eller är det totalt 600?

2. Angående household-accounts, kan min fader öppna ett konto men jag köper Avios med mitt VISA kort? (samma som jag köpt Avios på mitt konto med).
Samt, vi har samma namn då mitt mellannamn (pappas namn) står först i passet, detta ställer inte till det något hoppas jag?
Det kostar ingenting att föra över mellan konton om man har household?

// Andreas
 
Last edited:

ARN-MIA

Medlem
2. Angående household-accounts, kan min fader öppna ett konto men jag köper Avios med mitt VISA kort? (samma som jag köpt Avios på mitt konto med).
Samt, vi har samma namn då mitt mellannamn (pappas namn) står först i passet, detta ställer inte till det något hoppas jag?
Det kostar ingenting att föra över mellan konton om man har household?

// Andreas
Du kan inte överföra Avios mellan hushållskontona, utan när du gör en bokning med avios så dras det från respektive konto beroende på hur mycket de har.
 
Du kan inte överföra Avios mellan hushållskontona, utan när du gör en bokning med avios så dras det från respektive konto beroende på hur mycket de har.

Så om jag har 24.000 på det ena och 24.000 på det andra, då kan jag använda 48.000 Avios?
Så det fungerar som samma konto alltså, smart och enkelt! :)
 

doc

Medlem
Ja, precis. Om du då bokar för säg 15000 Avios, så dras 7500 från respektive konto.
 
Toppen