Senaste nytt

United - Buy extra miles for this trip starting with 22 USD p/p

jumbooze

Medlem
Hej,
Har någon provat Uniteds "Buy extra miles for this trip starting with 22 USD p/p" alternativ?
Vet någon hur det funkar om man kopplar resan till Eurobonus istället för MilagePlus, får man mera poäng till EuroBonus kontot, uppgraderar man flygklass?
Nu har ju United 100% på low eco så jag vet inte om detta bara är försäljning utan någon poängvinst.

Någon som vet?
// J
 

Alx

Medlem
Det gäller endast om du lägger poängen på United Mileage Plus. Du kan alltså inte köpa till fler poäng till EuroBonus.

Jag tror inte att de byter bokningsklass utan de bara lägger på fler poäng. Dvs det blir som ett "vanligt" poängköp fast något billigare.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Hej,
Har någon provat Uniteds "Buy extra miles for this trip starting with 22 USD p/p" alternativ?
Vet någon hur det funkar om man kopplar resan till Eurobonus istället för MilagePlus, får man mera poäng till EuroBonus kontot, uppgraderar man flygklass?
Nu har ju United 100% på low eco så jag vet inte om detta bara är försäljning utan någon poängvinst.

Någon som vet?
// J

Du får endast miles till United Mileage Plus när du väljer Buy extra miles. Inget annat tyvärr.
 
På min enkelresa LAS-EWR kunde man köpa till 2 227 miles för 67$ eller 4 454 miles för 134$. Går ju som sagt inte att kreditera till annat än MileagePlus men tänkte det kanske kunde vara intressant för någon....
 
Ännu intressantare är att man kan köpa miles på en bonusresa! Har bokat CPH-BRU-JFK EWR-LAS och EWR-MUC-CPH där endast EWR-LAS och EWR-MUC är united. Erbjudandet är:

Purchase 10,935 Miles @ 230 US$ or Purchase 21,870 Miles @ 460 US$ (samma pris per mile)

Kan ju vara intressant för folk som saknar miles för att få status med MileagePlus eller bara vill få billiga poäng (14 öre/poäng)
 

agehall

Medlem
Undrar om jag kan köpa miles på min resa som krediteras till EB och bara kreditera de köpta extra-miles till UA..? Någon som provat?
 

Elsson

Medlem
Ännu intressantare är att man kan köpa miles på en bonusresa! Har bokat CPH-BRU-JFK EWR-LAS och EWR-MUC-CPH där endast EWR-LAS och EWR-MUC är united. Erbjudandet är:

Purchase 10,935 Miles @ 230 US$ or Purchase 21,870 Miles @ 460 US$ (samma pris per mile)

Kan ju vara intressant för folk som saknar miles för att få status med MileagePlus eller bara vill få billiga poäng (14 öre/poäng)

Visst har du bokat den med EB poäng?
 
Toppen