Senaste nytt

Tre enkelresor innan 1:a Juli

Tjena, såg precis att jag har 17 enkelresor med SAS och således tre kvar till EBS. Jag är under 25 så kan utnyttja kampanjen "inrikes för 369kr" som SAS har nu. Jobbar på vardagarna kan jag endast göra resorna nu på lördag (min period går ut efter juni), sjukt dålig tajming.
Vore fint att få in typ: ARN-GOT-CPH-ARN (har inte lyckats få in den för ett bra pris)

Förslag? (Min bas är ARN)

Ps. Är det värt att "köpa" sig ett EBS på det här viset? (som jag ser det är det +15%p som är den finaste förmånen).

Trevlig sommar

:cool:
 

cmj

Medlem
På lördag den 30:e juni skulle du kunna åka Stockholm-Kiruna t/r ut kl. 08.05 och är tillbaka i Stockholm kl.11.45 för 796kr för att sen flyga Stockholm-Umeå t/r ut kl. 13.55 och är tillbaka i Stockholm 16.20 för 797kr. Totalt 1593kr

Men om det är värt det för Silver är tveksamt...beror ju på hur mycket du reser.
 

lonewolf

Medlem
Tja Gustaf!

Jag tycker du ska slå till helt klart på att bli SILVER! Jag fick hem mitt Sliverkort just idag, då jag har lyckats med att göra 20 flights på cirka 1,5 månad :) Och då är jag till och med under 20 år. :D

Gå all in! SILVER ger en liten skönare känsla i hjärtat än vad BASIC gör!
 

Palazzi

Medlem
Tycker att det är värt det. Kanske inte skulle satsat på ett SILVER från början då de inte innebär så hiskeligt med fördelar; men om man bara har 3 resor kvar så är det givetvis värt det. 15% bonus är trevligt.
 

Homer

Medlem
Sen slipper du ju stå i kö med "kleti å pleti"! EBS=Business class incheckning oberoende av biljett, inte att förakta då det står 50+ i ECO kön... :) Tycker nog det är värt 1500 sek, det super ju en ungdom som dej upp en helg ändå!! ;) Se nedan för lite mer info.

http://www.sas.se/en/EuroBonus/About-EuroBonus/The-program/Member-levels/

Super han mycket kan han ju spara en massa pengar tack vara att han som silver kan ta med sig en extra
väska när han besöker något ställe med billig sprit/öl/vin :cool:
 

Appfly

Medlem
15% extra poäng är ju mera värdefullt numera när SAS har en och samma (högre) poängintjäning på Economy-biljetter än tidigare Low-economy.
Att kunna gå till Business check-in är alltid skönt.

Om du ska resa mycet under den kommande perioden så är det värt 1500 SEK i.m.h.o.
 
Om det handlar om tre resor så är det nog värt det. Business-desken är skön att kunna använda när det är kaos på Arlanda eller andra ställen, extraintjäningen är aldrig fel. Man har ju dessutom 5% rabatt på travel value-affärerna på HEL, bara en sån sak, och som sagt, silver känns i alla fall lite bättre än basic ;)
 
1500 är väl en kvarts månadslön för vissa, det är mer än ett Lisebergs Guldpass för hela säsongen eller en tredjedel av en biljett till NYC eller Asien. Lägga allt det på en plastbit?
 
Toppen