Senaste nytt

Inrikes i Italien via Tokyo

Bryant

Medlem
Just nu går det att boka bl.a. MXP-NRT-FCO-BRI för 614:- med Alitalia. Du måste välja att åka tillbaka med vändande kärra, dvs du har 3.5h i Tokyo. Jag bokade min biljett igår och har fått den biljetterad.

Resan sker i eco och det finns biljetter i november och Januari, ev andra månader också men jag har inte kollat så noga.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Nu snackar vi MR!

Går det att få till en biljett i business för lite mer än 614:- så är jag klart på att testa...
 

Bryant

Medlem
Hittade resan via ryktesspridning. Tror det kom från flyertalk från början. Man bokas i L, jag vet inte om det går att få tag i en C klass biljett. Däremot har Alitalia paid upgrade på vissa linjer från Milano till ett pris av 350-400EUR.

Jag tittade inte så noga på alla möjligheter under gårdagskvällen utan bokade in mig där en kompis bokat in sig. Jag hittade resan på kilroytravels.se.

Jag har ju fått den biljetterad, kan flygbolaget neka mig att använda biljetten alternativt boka om mig till en enna resa mellan MXP-BRI som inte går via NRT?
 

Dr. Miles

Expert
Jag har ju fått den biljetterad, kan flygbolaget neka mig att använda biljetten alternativt boka om mig till en enna resa mellan MXP-BRI som inte går via NRT?
Ja, tekniskt har du köpt Milano till Bari.
Flygbolaget kan justera din routing när de ändrar sin tidtabell. Det har hänt för mig tidigare. :(
 

Dr. Miles

Expert
Nu har priset gått upp 20%:rolleyes:, men det är klart prisvärt fortfarande!

EDIT: Det var pga att mitt exempel har 4 flighter. Om man väljer Milano-Tokyo-Roma-Bari, blir det 614 SEK inkl. skatter.

Screenshot20120626_1.jpg

Kan vi åka till Narita och äta lite sushi här?

Transportband sushi, Narita Terminal 2(landside)
narita01.jpg


Om ni vill prova på lyxigare variant, så finns det också Sushiden (på Terminal 2, landside).
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Hittade resan via ryktesspridning. Tror det kom från flyertalk från början. Man bokas i L, jag vet inte om det går att få tag i en C klass biljett. Däremot har Alitalia paid upgrade på vissa linjer från Milano till ett pris av 350-400EUR.

Jag tittade inte så noga på alla möjligheter under gårdagskvällen utan bokade in mig där en kompis bokat in sig. Jag hittade resan på kilroytravels.se.

Jag har ju fått den biljetterad, kan flygbolaget neka mig att använda biljetten alternativt boka om mig till en enna resa mellan MXP-BRI som inte går via NRT?

Fare basis på biljetten är LSXOWN4 och baspriset är 15 EUR.

Routingregler:
Kod:
INDUSTRY FARE TYPE - PRO - ECONOMY PROMOTIONAL                  
MPM - EH       VIA EASTERN HEMISPHERE

---------------------------------------------------------------

ROUTING 8000 [B]*** TRAVEL MUST NOT BE DIRECT ***[/B]
De glömde att skriva MPM och routings, därför går det att routa via Tokyo.
Eftersom det står "VIA EASTERN HEMISPHERE", kan man inte routa via t ex Buenos Aires eller Los Angeles. Men via Beijing bör också fungera.

Appropå resa i Business class, har jar förstått att Alitalia har tagit bort Business class inom Italien. Därför finns det inga Business class priser mellan Milano och Bari heller. :(
 

Lonelyflyer

Medlem
haha, lysande tips!
inte utan att ja blir lite peppad på att testa
dock lite drygt o bara vända i tokyo efter x antal timmar i luften - men de skulle ju varit bra för poängen

Edit: jag kollade Mars nu, inga problem att hitta 614 :-
 
Toppen