Senaste nytt

Star Alliance lounger på New York Newark (EWR) access till Lufthansa Senator Lounge

Sakoz

Medlem
Hej!

Är i just nu i Centralamerika men reser till Newark i morgon och om ytterligare några dagar vidare med SK mot Oslo.
De flesta vet ju hur dåliga de amerikanska loungerna är. Så min fråga är om någon vet om det är möjligt;och inte allt för krångligt att besöka Lufthansas Senator Lounge på EWR?

Reser på C biljett och är EBG.
 

agehall

Medlem
Senator loungen sitter ihop med SAS egen lounge. Jag vet inte om du kommer in där, men frågan är om den är speciellt mycket bättre än SAS egen ändå...
 

Alx

Medlem
I mitt tycke är Lufthansas lounge på EWR rejält sämre än SAS lounge. De är dessutom sällan villiga att släppa in resenärer som reser med SK i LH loungen pga platsbrist.
 

Sakoz

Medlem
Ah! Tack Agehall. Men som Star Gold borde det väl gå? Jag har varit in på en del andra lounger på EWR men aldrig dessa. Tidigare erfarenheter har ju oftast Senator loungerna matmässigt varit bättre än SAS egna.
 

agehall

Medlem
Tveksam till att den är bättre på EWR. Den drivs väl av SK-personalen. Och dessutom är SK-loungen rätt bra där. Men som Alx redan påpekat så är SEN-loungen rätt liten där. Du kan ju alltid fråga, men troligen kommer de att hänvisa dig till deras egen.
 

Najk

Medlem
Kan rekommendera SK loungen, OK utbud och trevlig. Dock är det ofta flera avgångar samtidigt vilket gör att det kan vara trångt
 

Alx

Medlem
Fördelen med Osloflighten är att den går senare än CPH och ARN så loungen brukar bli betydligt lugnare inför den avgången. LH Senator lounge på EWR går inte att jämföra med Senatorloungerna i Tyskland. Matmässigt är den same same som SAS loungen, varpå jag tror att det, precis som Agehall säger, är SK personalen som driver den.

B terminalen är i övrigt extremt trist så jag skulle inte lägga någon som helst onödig extratid på flygplatsen innan avgång...

Trevlig resa!
 
Toppen