Senaste nytt

Bästa Economy i Europa?

Stefan62

Medlem
Vi kan läsa mycket på BC om bästa C i Europa, men vilket bolag anses ha bästa Economy - med avseende på service och utbud?

Jag minns mycket väl den tid då t ex KLM serverade full, (oftast kall), måltid på den korta flygningen från Stockholm till Amsterdam i Economy. Jag vill även minnas att SAS så sent som 1998 hade full service inom Europa i Economy.
 

Senator

Moderator
Austrian, Swiss eller Turkish i min erfarenhet... Dock har alla relativt långa resor från ARN så det styr delvis konceptet (tidtabell längre än 2t).
 

Dr. Miles

Expert
Jag håller med Senator. Definitivt SWISS och Turkish Airlines.
Jag har inte åkt med Austrian för många år, så kan jag inte uttala om kvaliteten idag.

På KLM, om man sitter längre fram i ekonomiklass, kan det hända att sätet har elkontakt. Vilket är ett stort plus.
 

erhel

Medlem
Jag uppskattar BA och Swiss i Europaeconomy. Mycket baserat på att man får något att äta och fri bar, men framför allt på att jag uppskattar den relativt jämnt höga servicenivån som man får från bolagen.
 

Concorde

Founding Member
BA för mig. Får alltid plats med benen (189cm lång), man får en macka att käka samt kan släcka törsten på valfritt sätt.
För priset till London är det mycket god valuta.
 

Magino

Medlem
BA placerar sig över OS på grund av att de har bättre groggvirke ;) Men alla har vi våra olika prioriteringar.
 
Toppen