Senaste nytt

Vad kan jag förvänta mig i British Airways Club World?

Miljon3

Medlem
I juli åker jag min första club world tripp och jag undrar om ni har några bilder på det och om ni kan säga vad jag ska förvänta mig
 

Dr. Miles

Expert
Inte riktigt bra bilder men här kan du se ett par från Club World kabinen.

British Airways Club World 01.jpg
(Foto av AHO)

British Airways Club World 1.jpg
(Foto av Concorde)

Du kan se bilder av BA Club World kabin även här och här från Airliners.net.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Vilket flygplan skall du med? B767, B777 eller B747? Jag har bara erfarenhet med B767 (kort resa mellan ARN-LHR) samt B747. Om du skall med en B747, så försök få plats på överdäck när online incheckning öppnar. Platserna 62A-K eller 64A tycker jag är bäst. OBS! Dessa är bakåtvända, med andra ord du sitter mot färdriktningen.

Förvänta dig en jättebra stol, som blir en mycket bra säng med hyfsat IFE system. Håll förväntningar nere gällande mat och dryck; det är inte BAs styrka (IMHO).

Om du hinner med, besök gärna Galleries South och Spa. En liten massage innan resan är alltid skönt. Arbete på skolengelska; du måste tala H.M. English :p Skojar bara...

Till slut, du skall på ett flygplan 11,000 meter över havet. Glöm inte detta.. Det finns begränsningar med vad som finns där uppe.
 

Concorde

Founding Member
Ha inte för höga förväntningar som andra sagt. Sätet är bland det bästa business sätet i luften som blir helt platt. 64A är ett av dom bästa sätena i hela flottan. Du har i princip obegränsat med utrymme och du är på upper deck som känns mer som en privat jet. Maten kan ibland vara god, ibland sådär, ibland trist. Du får Tattinger Champagne samt helt ok vita och röda viner att välja på. En trappa ner har du club kitchen där du kan plocka snacks, frukt, mindre rätter, kaffe, te etc. Har flugit BA upper deck otaliga gånger och nog aldrig haft en dålig upplevelse. Mycket hänger på besättningen.

När och var flyger du? Kan prova skaka fram din meny för fligthen.
 
Toppen