Senaste nytt

Pinsamt i luften? Dela med dig!

Gnopps

Medlem
Alla gör bort sig, somliga mer än andra och jag vill höra vad ni andra lyckats ställa till med i luften! Jag har ett par anekdoter men tar en inte fullt så farlig först.

Jag flög AF SFO-CDG för ett par år sedan. Efter måltiden upptäckte jag att varken ljus, ljud eller sätet fungerade och påkallade flygvärden. Tyvärr var planet fullt så det fanns inget alternativt säte att byta till vilket gjorde att jag fick sitta kvar. Några minuter kom dock flygvärden glad i hågen tillbaka å berättade att han hittat ett nytt säte till mig. Toppen! Jag tog mina saker och följde honom bakåt till den nya stolen. Där hälsade jag på min nya granne och satte mig ned och började läsa en bok. Efter några minuter knackar en kvinna mig på axeln och undrar vad tusan jag gör i hennes stol... Pinsamt men i alla fall inte mitt fel. AF skickade mig 500 kr efteråt som plåster på såren :)

Den här historien från ett annat forum tycker jag också är helt hysteriskt rolig, har skrattat mycket åt den:

I was on a crazy health diet, which involved drinking lots of carrot juice. I had to travel to a conference, so decided to squeeze a big Tupperware containerful and take it with me. I put it in a bag and placed it in the overhead locker. Well, as we neared cruising altitude, the liquid expanded, burst the seal, and poured out between the locker opening, and ran like a bright orange waterfall over the guy in the seat behind. The FA came along and removed the container, giving me a filthy look; but there must have been a reservoir in the bottom of the locker, because when we were descending, another waterfall cascaded all over the woman in front. There were these two bright orange passengers storming off the plane when we landed, and me with a bright red face. I was so worried that I would have the same FA on the return flight, but fortunately I didn't.
Cheers
Bill​
 
En liten gammal tråd men jag vill höra fler historier.

Här kommer en gammal som hände mig:

Jag var 12år och skulle flyga själv ARN-CPH-EWR. Inga problem tyckte jag, men se det tyckte inte morsan min (till saken hör att vi några månader innan flyttat hem igen till Sverige efter en lång period i USA så varken att resa eller att prata engelska var några som helst problem) Hon hade övertalat SAS personal på ARN att se till så någon mötte upp mig vid gaten i CPH och såg till att jag kom på rätt flyg till EWR och att någon mötte upp på EWR och eskorterade mig till rätt person som skulle möta upp mig. Detta var såklart galet pinsamt tyckte jag.

Nåväl, jag kommer till CPH och blir uppmött utav en ganska ung och trevlig tjej som jobbade åt SAS. Vi fick vänta på två barn i 5-6års ålder och en kvinna på säkert 90år. Påväg från flygplanet till terminalen, med fullt utav andra svenskar och danskar tätt omkring, så frågar hon mig något i stil med "kom du på ferie?" och jag som absolut inte kan danska, men förstår några ord iaf hör "Kom du med färja?" och tänker "är hon helt bakom flötet?!" så jag säger genast "NEJ, jag kom med FLYGPLAN!" och pekar bakåt på flygplanet jag just stigit av.

Några medresenärer precis bakom oss, som hade aningens jobbigt att hålla sig för skratt, sa vänligt att "Nej nej, hon frågade om du är på semester"

Efter det så pratade vi engelska och hon lät mig faktiskt gå då hon märkte att jag klarade mig själv. Jag skämdes men var glad att slippa åka på den där jäkla golfbilen genom hela CPH fram o tillbaks med två småbarn och en senil tant.
 

gdaily

Medlem
Väcktes vid landningen på en långflygning österut av att flygvärdinnan gav mig en sådan där varm hoprullad liten handduk att göra sig fräsch med i ansikte och händer. Jag vet inte riktigt vart det klickade, men nyvaken är jag inte världens smartaste människa, och det var väl en kombination av nyväckt, hunger och Asienresa, men jag tänkte "Ah, frukost, vårrulle" och tog ett rejält bett i trasan.
 

swede77

Medlem
Flygandes Abuja-Frankfurt på LH i C på en nattflight väcktes jag helt utschasad på morgonen och hade struntat i frukost och skulle sätta på mig mina skor. Skorna kändes konstiga som ni vet när man skall sätta på sig dom med svullna fötter, tänkte inte mer på det! En stund därefter klagade min granne till FA att han inte hittade sina skor varpå jag glatt hjälpte till att leta när min granne pekade på mina skor och utbrast "those are my shoes, why are you wearing my shoes?" Något pinsamt! Dock så var min afrikanska granne en skämtsam typ och glömde incidenten strax efter. Min egna skor hade jag lagt i baggagehyllan. :eek:
 

Gnopps

Medlem
Kom på en till; för några år sedan när vätskerestriktionerna var nyare blev jag fast i säkerhetskontrollen. Min genomskinliga burk med hårgelé var större än 1 dl, men man kunde tydligt se att det var mindre än 1 dl vätska i den. Säkerhetsvakten ville slänga bort burken men jag blev grining och hävdade surt att det är 1 dl vätska som gäller, inte 1 dl förpackning. Jag brukar alltid vara lugn och artig men den här gången blev av någon anledning jag sur och gick med bestämda steg därifrån, rakt till loungen för att kolla reglerna och kräva tillbaka min burk.

Till min överraskning insåg jag dock att det var jag som haft fel så det var bara att gå tillbaka med svansen mellan benen och snopet be om ursäkt till säkerhetsvakten.
 

David

Medlem
En fredag eftermiddag när jag skulle passera genom säkerhetskontrollen i Chongqing så hade jag, av någon dum anledning, lagt kniven som jag skar upp fredagsfikat med i handbagaget.

Min spontana kommentar, som jag inte vet var den kom ifrån, när de fiskade upp kniven blev:

- Oh, that's not mine!

De tittade konstigt på mig, tog kniven och lät mig gå utan vidare reprimander...
 
Första gången jag åkte på en charterflight, turen gick till Grekland och jag tror det var hösten -95 och precis 20 år fyllda.

Givetvis läskade man på rätt hyggligt både inför och under flighten. Den obligatoriska måltidsbrickan kom in och bland "godsakerna" där fanns en liten portionsburk med inlagd sill. Med chipsflottiga händer skulle burken öppnas, inte så lätt att få upp den satans burken, jag får nog ta i lite extra...

Naturligtvis förstår nu alla vid det här laget vad (sill)lagen tog vägen. Egna kläder, medresenärernas, stolar, taket (!), skorna. Det var sillspad överallt !! Kan ju säga att det var läge att hålla låg profil resten av den flighten... :p
 

Gusthild

Medlem
Haha, detta var ju en rolig tråd! Bör fortsätta!

Detta var dock länge sedan, men jag var 18 och skulle flyga ned till tyskland med LH. Jag hade satt i mig en större mängd vin och öl innan boarding för att sedan sätta mig i mittensätet bredvid en trevlig nederländare som jag pratade på med. Efter takeoff så tar jag lite mer vin och vips så vaknar jag av att vi går ned i altitud liggandes och drägglar på holländaren!
Jag blev alltså så pass full av alkoholen som slog plötsligt då vi kom upp i luften att jag däckade.
Efteråt så kom jag även ihåg att killen bredvid inte alls var så pratglad, utan bara jag.

Har aldrig efter den gången hinkat i mig alkohol innan en flight"
 
Toppen