Senaste nytt

Denpasar Visa on Arrival

Svenska73

Medlem
Hej,
Har hört varierande skräckhistorier om VOA och immigration på DPS bla att det kan ta 2 timmar etc. Vi anländer 21:30 på kvällen med 3 barn. Är det smartare att skaffa visum på hemmaplan för att snabba på processen på DPS eller är det lika illa ändå? All feedback välkommen:)
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet att du har redan bokat Singapore Airlines biljett till Denpasar, men annars Garudas(GA) Visa on board service hade varit klockrent, då man får visum redan onboard och får passera separat kö i Jakarta/Denpasar.
 

bL0m

Medlem
Hej,
Har hört varierande skräckhistorier om VOA och immigration på DPS bla att det kan ta 2 timmar etc. Vi anländer 21:30 på kvällen med 3 barn. Är det smartare att skaffa visum på hemmaplan för att snabba på processen på DPS eller är det lika illa ändå? All feedback välkommen:)

Jag och sambon sitter själv i samma båt, dock utan barn...

Vi har bestämt oss för att ta tjuren med hornen och möta immigration i DPS. Jag låter mig bli övertygad om någon med erfarenhet kring visum på DPS kan ge lite feedback.
 

doc

Medlem
Ett tips är att ta med $25 per person att betala visumet med. Det går snabbare om man kan betala kontant i USD. Vi ankom 20.40 i mars. Det var lugnt.
 

bL0m

Medlem
Ett tips är att ta med $25 per person att betala visumet med. Det går snabbare om man kan betala kontant i USD. Vi ankom 20.40 i mars. Det var lugnt.

Tack för tipset! Jag kom precis på att detta sade du även på BC.se träffen för någon månad sedan.
 

miles

Medlem
Med tre barn skulle jag nog överväga att köpa fast track, om det är så att många flighter landar runt den tiden. Minns inte vad det kostar men kanske runt 30 USDpp? Väldigt smidig service.
 

Unicornone

Medlem
Har varit med om flera alternativ, 15 minuter till 2 timmar. Inget bra att sitta långt från dörren på kärran, då kan det ta tid likaså om man kommer samtidigt som ett par plan från Japan/Hongkong, det blir liksom samma faktor som immigration på EWR :=( Med undantaget att AC-anläggningarna på DPS inte är av den bästa kvaliteten.

Efter viseringen så har du nästa hinder, alla porters vid bagagebandet. Är det jättekö vid tullen kan de vara värda en slant för de delar kosing med snubbarna vid bagageröntgen. Har använt dem två ggr båda tillfällena öppnade tullen en ny lina för oss. Ingen eller liten kö= var väldigt tydlig med att du bär ditt bagage själv.

Förboka transfer kan vara bra om ni kommer fram trötta, man är sällan på humör för att pruta då, stöter man dessutom på en Javaneschaffis så kan han vara otrevlig vilket inte Balineser brukar vara.
Har åkt med de här ett par ggr, funkar bra med fasta priser: Bali Airport Transfers - Denpasar Ngurah Rai Airport Bali Indonesia - Bali Car Rental Services
 

henrik l

Medlem
En relaterad fråga. Jag är ute på ett mileage run/TP-run snart med CX från HKG till Jakarta, jag anländer 19.50 och åker tillbaka 00.05, 4 timmar och 15 minuter senare.Misstänker att det inte är problem för transfer-pax?
 

Glenn E

Medlem
För transport från dps.
Det finns ett officiellt bås vid sidan av utgången med skyltade taxi priser.
Där slipper man bråka om vad det kostar.
Till henrik l: Om du inte behöver hämta bagaget behöver du inte gå igenom immigrationen i Jakarta.
Det finns en rulltrappa upp till avgångsvåningen precis innan immigrationen.
Jag har själv aldrig gjort det men jag antar att det finns transfer check in någonstans på övervåningen.
Som doc skrev är det bra att ha 25 USD per person i kontanter för visat.
I Indonesien är de normalt noga med att dollarsedlarna är perfekta och inte för gamla men det behöver man inte ha när man betalar för visat.
Man får dålig växelkurs om man betalar visat med något annat än USD kontanter.
 
Toppen