Senaste nytt

Flyga SAS i ekonomiklass är katastrofalt dåligt

wenne87

Medlem
Var i veckan med om något hemskt, SAS i ekonomi, 10 timmar till Shanghai.

Dessa berömda äldre SAS damerna som slutade le i samband med Jan Carlzons utträde var med.
Visst trångt och jäkligt kan jag acceptera, MEN då vi skulle fylla i inresekort till Kina hade jag naturligtvis glömt pennan.

Frågar om jag får låna en av dem, då får jag det i servicekänsla hemskaste svar jag någonsin hört:
Jag citerar:

"Detta är min penna, du får väl köpa en egen om du ska skriva"

Sas ekonomi långdistans har väl från början inte det bästa ryktet men detta, ska SAS kunna vända detta så??? Betala för dryck mellan måltiderna... Vi pratar apelsinjuice.

Men eländet slutar inte här, ska nu åka hem med dem OCH i nästa vecka åka vårt statliga bolag ner till Bangkok, har jag köpt grisen i säcken deluxe???


/Redigerade rubriken
Björnström
 

agehall

Medlem
Flygvärdinnans svar var ju inte direkt det bästa. Jag kan dock ha viss förståelse för att de inte vill låna ut sina pennor, då skulle de aldrig få se dem mer. Detta är på inget sätt unikt för SAS utan snarare standard på alla bolag. Däremot tycker jag att bolagen borde dela ut någon form av billig penna på de rutter där man behöver fylla i någon form av landing card. AF oc KLM gör det i business, men det är det enda jag änner till.

Vad gäller servicen i ekonomi, så är ju detta precis vad SAS erbjuder. Det är ingen hemlighet att det bara ingår dryck till måltiden och det enda sättet att få till en förändring där, är nog att rösta med plånboken.
 

Concorde

Founding Member
??? Menar ni att man på SAS Economy long-haul inte längre har fri dryck? Att det endast ingår en runda i samband med maten?
 

bL0m

Medlem
....Vad gäller servicen i ekonomi, så är ju detta precis vad SAS erbjuder. Det är ingen hemlighet att det bara ingår dryck till måltiden och det enda sättet att få till en förändring där, är nog att rösta med plånboken....

...Eller ta med sig en egen penna :)
 

Moco

Medlem
Om det nu var det svaret du fick så är det både tragiskt och oacceptabelt. Instämmer med det Agehall säger och tycker också att man givetvis borde lösa detta med någon form av billig penna på de aktuella linjerna. Återigen så får du helt enkelt visa vem som bestämmer och rösta med plånboken.
 

Airbus747

Medlem
Ta och gå igenom SAS processen från böran till slut på 5 resor du gjort.
Du kan omöjligt vara tot. positiv med helheten.
SAS devis "det var bättre förr" lever starkare än någonsin.

Mvh

Den altid lika ödmjuke Airbus747
 

nilsson

Medlem
Jag har en liten samling inreseblanketter till olika länder hemma, så jag brukar alltid fylla i dagen innen eller i loungen. Jag förstår inte varför det inte kan finnas ett vykortsställ med all världens inreseblanketter där. Och pennor.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har en liten samling inreseblanketter till olika länder hemma, så jag brukar alltid fylla i dagen innen eller i loungen. Jag förstår inte varför det inte kan finnas ett vykortsställ med all världens inreseblanketter där. Och pennor.

och det hade varit ännu bättre om de länderna som kräver speciell formulär hade online form som man kunde fylla i.
 
Toppen