Senaste nytt

Finnair börjar ta betalt för seatreservation

Gud vad jag tycker sånt här är värdelöst.. sätt pris på endast nödutgångarna, alla andra borde vara fria att välja!
60€ för nödutgång? Dra åt pipsvängen..

Har flugit Finnair från JFK en gång, tur att man hann testa i alla fall.
Lär ej hända igen.
 

Moco

Medlem
Jaa! Helt värdelöst. Att inte flag carriers förstår och värdesätter sin kundbas mer. Dvs, vi som väljer att resa med dem därför att dessa idiotiska påhitt hör hemma hos skojarbolagen. Jag förstår inte varför man ska testa gränserna och gneta ur vartenda öre genom att göra allt till "options", speciellt när man redan har betalat för allt en gång.
 

Homer

Medlem
Vad är skillnaden mot t.ex SAS då? Det är bara EBG som kan välja säte långt i förväg, övriga kan inte ens välja säte i förväg om de betalar.

If you’re a Finnair Plus Platinum or Gold member or a oneworld Emerald or Sapphire member, you can use the service free of charge

If you haven’t reserved a seat in advance, you can choose your seat at check-in from those that are still available. Choosing your seat at check-in is free of charge. Online check-in opens 36 hours before departure.
 

cantona

Medlem
Vad är skillnaden mot t.ex SAS då? Det är bara EBG som kan välja säte långt i förväg, övriga kan inte ens välja säte i förväg om de betalar.

If you’re a Finnair Plus Platinum or Gold member or a oneworld Emerald or Sapphire member, you can use the service free of charge


If you haven’t reserved a seat in advance, you can choose your seat at check-in from those that are still available. Choosing your seat at check-in is free of charge. Online check-in opens 36 hours before departure.

Är inte val av säte tillgängligt för alla 22 timmar innan? Finns det genväg för EBG?
 

agehall

Medlem
Fast på interkontinentallinjerna kan alla välja säte vid bokning hos SAS. Det är bara i Europa EBG har företräde.
 

cantona

Medlem
Hm, det har aldrig funkat för mig hittills. Har alltid fått vänta tills 22h innan. Får testa nästa gång.
 

JensE

Medlem
Jag tycker sånt här är ganska bra för statuspax. Vi får nu en större chans att få just det sätet vi vill ha.
Men kan förstå att andra kan tycka det är surt med dessa "enhancements"
 
Toppen