Senaste nytt

Hur är servicen i Brussels Airlines B Flex?

MarcusC

Medlem
Länge sedan jag testade SN Brussels, om man flyger Business GOT-BRU, någon som vet hur servicekoncept är? Eller ska man välja SK via CPH?
 

Agö

Medlem
Jag har aldrig flugit b.business mellan BRU-GOT, däremot mellan BRU-BMA flera gånger. Det ska sägas att b.flex inte är samma som b.business. B.flex är premium economy och det har jag åkt alldeles för mycket. Skillnaden mellan GOT och BMA är att SN ofta (om inte alltid?) kör lilla Avron på GOT och att det brukar vara förskräckligt dyrt eftersom SN har monopol och linjen är mycket utnyttjad av Göteborgsindustrin. Sabenas gamla kärror!

Hur som helst: service i b.flex innebär bricka med varm mat av varierande klass samt en "efterrätt", ofta kaka eller chokladmousse direkt ur förpackning. Fri dryck, även avec. Dricka kommer innan maten. Tidningar plus tidskrifter erbjuds av crew ombord. Jag har som sagt pendlat på BRU-BMA och tröttnade till slut på SN. Körde det sista året alltid SK. Det är någonting med det flamländska sättet jag inte klarar av.
 

MarcusC

Medlem
Tack för info Agö, verkar som SN mer och mer kör A319 på GOT linjen vilket är ett lyft. Får nog bli ett test imorgon av SN trots allt verkar ju ändå klart bättre än ex. vis LH
 
Last edited:

Snosken

Medlem
Jag tycker faktiskt inte att SN har så dyra platser i sin Economy Flex, kommer man ner i rätt bokningsklass....tror det är U eller nåt sånt så är priserna rätt ok, visserligen högre än på BMA, men ändå helt ok.
 

MarcusC

Medlem
Jag tycker faktiskt inte att SN har så dyra platser i sin Economy Flex, kommer man ner i rätt bokningsklass....tror det är U eller nåt sånt så är priserna rätt ok, visserligen högre än på BMA, men ändå helt ok.

Kollar man GOT-BRU imorgon (24/6) ligger dock Bflex på över 6000....dyrare än SK C via CPH....
 

Agö

Medlem
Tack för info Agö, verkar som SN mer och mer kör A319 på GOT linjen vilket är ett lyft. Får nog bli ett test imorgon av SN trots allt verkar ju ändå klart bättre än ex. vis LH

Mycket intressant. Utgår ifrån att de fasar ut Avro-kärrorna. Synd, de är bekväma. Det måste ju innebära att de möter efterfrågan!
 
Toppen