Senaste nytt

Barcelona - Köpenhamn i Augusti med mellanlandning

Har tänkt att åka till CPH från BCN i början av augusti.

Vill gärna åka med OneWorld och på hemvägen tar jag gärna en kortare omväg för att få några timmar (8 tim+) i en större Europisk stad för att se mig om lite. Har letat runt men inte hittat något bra som känns prisvärt. Kriterierna är följande:

Resa 1: BCN - CPH (8,9 eller 10 augusti) Economy direct
Resa 2: CPH - BCN (13,14 eller 15 augusti) Economy, direkt eller via en större hubb (ej övernattning)

Går detta att få under 200 euro? :)

--
Originalrubrik: BCN - CPH i Augusti med mellanlandning
Ändrad av AHO
 
Last edited by a moderator:

Jacob

Medlem
Instinktivt kan jag komma på tre möjligheter om du vill åka One World.
-British Airways via London
-Air Berlin via Berlin
-Finnair via Helsingfors

Flyger du Skyteam eller Star Alliance får du betydligt fler möjligheter då dessa två allianser är starkare i kontinentala Europa.
 
Air Berlin kom med routingförslag via Wien (intressant), Düsseldorf (mindre intressant) och Mallora (inte intressant).

Förstår att *A har mer möjligheter. Iberia borde ju fungera bra också för min del, men inte hittat några vettiga priser hos dom heller.
 

Homer

Medlem
Även om du hittar billiga biljetter med Iberia via Madrid så går den enda flighten MAD-CPH vid 11 tiden på morgonen,
ändå tidigare till Stockholm.
Omvänt, så går flighten från CPH och ARN på em och du kommer till MAD på kvällen.
Fast beroende på hur man ser det kan det ju vara bra också, för det är bra drag på utelivet i Madrid fram till 5-tiden på morgon så du kanske inte behöver hotell :)

En lustig detalj är att Iberia normalt inte säljer enkelbiljetter, men till och från CPH så gör de det.
 

Homer

Medlem
Bor i Barcelona så Madrid (same but different) är inte så intressant för mig.
Några andra förslag?

nix, sedan Iberia överlät de flesta internationella short-haul rutter till Vueling finns nog bara de alternativ som redan nämnts med OW, egentligen lika illa med *A efter Spanair konkade.

Du kanske kan få ihop något med fler än 2 segment mha OW:s tidtabell,
Downloadable timetables & apps - oneworld
 
Last edited:
Det blev följande:

BCN - GVA - CPH
CPH - ZRH - BCN

Pris 1610 kronor.

Ditresan har en lång stop-over i GVA (10 timmar) så man hinner ta tåget in till stan (gratis) och sedan ta kvällsflyget till CPH.

Tillbaka har jag 4 timmar på ZRH. Kan uppgradera från economy till C för 130 euro (två legs) och då skulle jag få lounge access på CPH och ZRH.

Hur är käket i C på Swiss intra-europa?
 

Jacob

Medlem
Ditresan har en lång stop-over i GVA (10 timmar) så man hinner ta tåget in till stan (gratis) och sedan ta kvällsflyget till CPH.
Flygplatsen i Genève ligger extremt nära centrum, tror inte det är mer än 5 kilometer eller så. Du får utan problem en heldag i staden.

Hur är käket i C på Swiss intra-europa?
Helt OK, de flesta brukar vara ganska nöjda.

Malu skrev nyligen en reserapport om några flygningar i Swiss business inom Europa.
http://www.businessclass.se/reserapporter/4855-swiss-i-europa-under-dag.html
 
Toppen