Senaste nytt

Eurobonuspoäng för Swiss bokningsklass Z?

ushac

Medlem
Hej alla!

Ny här så sorry om detta redan avhandlats, men hittade inte så mycket vid sökning.

Jag har Miles & More nu, och hade tänkt sats på Senator i år, men efter ändringarna som görs där icke-fullpris-business reduceras till 150% eller 100% så känns det som jag "bara" kommer komma upp i ca 90k.

Min tanke är därför att byta till Eurobonus, men hur tar man reda på hur många poäng man får med övriga *A? Specifikt tänker jag på Swiss i P och Z och United i B. Det är ju tämligen värdelöst på EB's hemsida, de listar bara någon form av "minst x poäng"??

Ser ni några andra nackdelar med EB relativt M&M?

E
 

agehall

Medlem
Du får antalet flugna miles * kabinfaktor med EB. Kabinfaktorn brukar vara 2, 1 samt 0,25 för vardera av kolumnerna som står i EBs lista. Detta är något man bara lär sig...

Det finns för och nackdelar med all FFP, så utan att veta exakt hur just du flyger är det omöjligt att säga om EB har några specifika nackdelar för din del. Oftast tycker jag att EB är ett ganska raktfram program och det är inte jättedåligt om man flyger mycket i economy.
 

Dr. Miles

Expert
Välkommen till BusinessClass.se, ushac!

SWISS Z och P klasser ger 200% SAS EuroBonus poäng, än så länge.

Tyvärr SAS sätt att skriva hur mycket man tjänar poäng är otydligt.
Du kan tolka så här:
Min. 1 200 = 200%
Min. 600 = 100%
Min. 150 = 25%
 

ushac

Medlem
Aha. Tackar för svar!

Ja, byta... valet och kvalet. Gör 2-4 interkontinentala flygningar per år, och en handfull inom europa. M&M-gruppen verkar ha fler långflyg, och fler flyg som kan ge executive bonus. Å andra sidan svårt att komma upp i senator för mig, så om det skall göra så är det i år...

E
 

Palazzi

Medlem
Håller med agehall. Satsa på EB istället. 100% på United, SAS & Estonian i ekonomiklass (ett tag till iaf). Sedan extrapoäng på alla inköp.

A3 (Miles & Bonus) är ju ett alternativ, men inget att föredra om du har möjlighet till EBG.
 
Toppen