Senaste nytt

Business class med Malev?

Gus

Medlem
Ska flyga med Malev från Odessa i Ukraina till Budapest. Resan tar 1 h och 35 minuter och är bokad i economy. Att uppgradera resan till business via optiontown kostar 30 euro. Min fråga är nu hur stor skillnad det är på economy och business på en sådan kort resa med Malev?

Vet förresten någon om man får öl och vin på economy med Malev? Verkar inte så när man läser på deras hemsida.
 
Har gjort en resa i Business med Malev - Amman-Budapest. Det var inget man skrev hem om direkt. Trevlig och bra service men maten var nätt och jämt ätbar. Alla fick olika rätter. Verkar som om man rafsade ihop det som fanns. Men drickat flödade (som kompensation?).
 

MarcusC

Medlem
Tror du får mellanstolen blockad i business, maten brukar vara hygglig ( har flugit GOT-BUD ) och det serveras varm måltid. Samma dryck i båda klasserna, öl & vin (tror det fanns starkare oxå!)

Crew i business fyllde gärna på i glasen..

Skulle säga det är något över medel av europeisk business, gillar dock inte stolarna i Malevs 737-6/7...hårda och ganska dåligt benutrymme.
Har hört utrymmet är ännu sämre på 737-8?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Jacob

Medlem
Det kommer ett ordentligt reportage om Malev business class på fredag.

På de nyare Boeing 737 flygplanen har de ordentlig business class konfiguration på de första fyra raderna med 2-2 alt 2-3 istället för 3-3 i ekonomiklass.
Så stolarna är både bredare och har något mer benutrymme än resten av planet.
 

rob74

Medlem
Någon som vet hur det funkar med Optiontown på Malév?
Ska åka ARN-BUD och BUD-GOT 23-24 oktober och är bokad i Low Economy (vilket inte borde spela någon roll).
Loggade in med mina bokningar på Optiontown och det står då något i stil med att "OTu not available".
I mailet från OT står det "Email Alert ON! You will get email alerts when your flight(s) is eligible to sign-up.".
Är det då så att de kanske öppnar upp för möjligheten att uppgradera lite längre fram?
 

Kricka

Medlem
Jag bokade ARN-BUD-TIR t/r via OT och fick besked nästan en vecka
i förväg om att jag uppgraderats på alla fyra sträckorna. Min bokning
var dock inte i den allra lägsta ekonomiklassen.
 

rob74

Medlem
Jag bokade ARN-BUD-TIR t/r via OT och fick besked nästan en vecka
i förväg om att jag uppgraderats på alla fyra sträckorna. Min bokning
var dock inte i den allra lägsta ekonomiklassen.

Hur var statusen när du först loggade in dina bokningar i OT? När det stod att OTu inte var tillgängligt började jag undra.
I och med detta gick det ju inte att önska uppgradering nu.
Hoppas att det öppnas upp för "sign-up" vad tiden lider. Enligt Expertflyer har de 10 rader i Business från ARN och endast 3 rader från BUD.
Det är faktiskt första gången jag använder OT, så jag är lite rookie på området... :)
 

090034208

Medlem
Rob74, om det inte öppnar upp så kontakta Optiontown. Har läst på FT att andra har gjort så och då har dom öppnat upp. Har själv t.ex gjort Vaa-(kf)Hel-(sk)Cph och då har 1:a sträckan gått bra och den andra har det just kommit "OTU not available" men i detta fall är det ju självklart när SAS inte erbjuder detta inom Europa.
 
Toppen