Senaste nytt

Tips på hotell för en weekend i Köpenhamn i mitten på juli

Kimpe

Medlem
Jag tänkte kolla om någon kan bidra med något tips på hotell för en weekend i Köpenhamn i mitten på juli. Eller läge på hotell iallafall.

Jag har aldrig besökt staden så tips på saker man kan göra förutom att dricka pilsner mottages också gärna :)
Fyra pojkar/män/grabbar som ska dit kanske kan vara bra att veta också...

Tackar!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Ubbe

Medlem
Radisson vid rådhusplatsen. Göra: Äta en Luxusplatte på Skindbyxen. Äta kvällsmat på PederOxe. Besöka Christiania. Besöka Kastellet. Ta en öl nere vid stationen på bryggeriet jämte The Hereford beefstouvw. Kanongoda öl med lagom storlek. En sväng på Istergade och sen rock, blues och jazzklubbar hela natten. Det finns alltid livemusik i Köpenhamn. Dygnet runt. Sitta och filosofera på gråbrödratorget. Åk en sightsing båt och få lite historia. Två röda pölser på kungens nytorg. Titta på sommarmodet nere vid Nyhavn.. Tuborg..
Fan jag tror jag åker dit i helgen..
 

Agö

Medlem
Bo på Nimb Hotel. Väldigt trevligt, väldigt dyrt. Hotellutbudet i CPH är magert dessvärre. Jag har av naturliga skäl (som boendes i CPH) en mängd tips. Återkommer!
 

ulagun

Medlem
Finns mängder med sunkiga överprissatta hotell i K-hamn. Speciellt bakom Centralstationen.
Som Stefan 62 nämner är Neptun prisvärt med utmärkt lugnt läge nära Nyhavn.
Det är ett Clarion hotel har för mig med gratis kvällsbuffe, samt poäng om du har Nordic Choice kort.
Som HH-medlem brukar jag/familjen ofta bo på Hilton Kastrup. Ofta förvånansvärt bra sommarpriser.
Med metron tar det 7-8 minuter in till Kungens Nytorv.
Vad jag absolut rekomenderar är att ta tåget till Klampenborg och göra ett besök på Bakken, avsevärt trevligare än (alldeles för dyra) Tivoli
 

Kimpe

Medlem
Kanon tackar! Ska kolla igenom hotellen till veckan. Det verkar som att det inte blir några problem att få tiden att gå heller.
 
Toppen