Senaste nytt

Estonian Air byter handlingsbolag till Havas på Arlanda

Jacob

Medlem
Känns lite lustigt att ett bolag i SAS gruppen byter handlingsbolag från SAS Ground Handling till ett konkurrerande bolag, men det är precis vad som verkar vara på gång. Enligt Transportarbetaren har Estonian Air slutit avtal med turkiska Havas för markservicen på Arlanda. Havas sköter bland annat Turkish Airlines och Air Baltic.

Källa: Transportarbetaren
 

Roger J

Medlem
De är antagligen på väg bort, inkl Eurobonus. Känns precis som utvecklingen med Air Baltic när de började försvinna från SAS tyvärr.
 
Såvitt jag vet har Turkish Airlines Menzies Aviation som Ground Handling bolag på Arlanda.
Havas har väl iaf nu på Arlanda handlingkontrakt med Air Baltic, Aerosvit, Pegasus och charterflygbolaget Primera Air.
 

Palazzi

Medlem
De är antagligen på väg bort, inkl Eurobonus. Känns precis som utvecklingen med Air Baltic när de började försvinna från SAS tyvärr.

Det vore oerhört synd isf :(.

Lilla Estonian kommer aldrig kunna ha ett eget fungerande bonusprogram... Det finns ju bara ca 10 linjer att tjäna poäng på inom det egna nätet.

Dock tror jag att du har rätt. Fördjupade samarbeten med KLM, Air France etc talar ju inte heller för ett fortsatt samarbete med Eurobonus.

Kan det vara så att Estonian går mot ett medlemskap i SKYTEAM t.om?
 

Palazzi

Medlem
Knappast. De är för små för att fristående ingå i en allians.

Kanske har framtidsplaner?;) Nej, tänkte bara i.om att SKYTEAM verkar plocka in nya bolag på löpande band nu..

MEA som går med i Juli är också ett litet bolag nuförtiden, men fortfarande större än Estonian...
 
Intressant att se. Jag har ju en resa med OV till kommande helg.

Källa: estonianair.com

2012-06-26 11-02-21.png
 

Roger J

Medlem
Lite lustigt att "Web Check-in" från Arlanda på Estonians hemsida länkar til KLM.com. Första gången jag skriver in Eurobonus på KLMs sida. :cool:
 
Toppen