Senaste nytt

Förslag på bra resebyrå för företaget

Det har disskutearts flitigt här på forumet om resebyråer. Boka via budget alternativ på nätet? Boka direkt hos flygbolag? Starta egen resebyrå??

Vi ska byta resebyrå på företaget där jag jobbar och då jag uttryckt starka åsikter i frågan tidigare har jag blivit inbjuden till möte av vår CFO för att disskutera potentiella kandidater och vad vi ska värdera dem på. Kan tilläggas att dagens resepolicy (som inte alltid efterföljs av alla anställda, inga namn nämnda:D) säger att allt ska bokas genom resebyrån. Allt från öresundsbrobiljetter till hotell och interkontinentala flighter.

Utöver de preferenser man har som resenär så är det givetvis viktigt att administrationen för bolaget blir minimal och att man är aktsam på kassaflödet. Den mindre resebyrån vi använder idag fakturerar alla kostnader direkt vid bokning med 20 dagars kredit och påstår att de får kostnaden direkt och absolut inte kan ha längre kredittid än så. Detta visade sig vara ren lögn då vi hade besök från SAS för några veckor sedan och de informerade att de inte fakturerar resebyråerna förräns resan sker!

Mao är det mycket att ta i beaktande och jag hade uppskattat all input jag kan få från övriga medlemmar som jag totalt sett tror besitter långt större kunskap än någon Svensk resebyrå. Vill gärna även ha era erfarenheter från olika resebyråer, stora som små.
 

Marcus01

Medlem
Jag har jobbat på American Express Business Travel tidigare. Det finns fördelar och nackdelar med att välja en stor kontra en mindre aktör på marknaden. Hur stort är ert företag, hur ser er spendering ut, vart åker ni och hur, hur bokar ni biljetter (online/ offline), befintliga leverantörsavtal, resepolicy mm mm. Det finns x antal parametrar som är viktiga i valet. Jag kan ställa upp som "bakom kulissen konsult" om du vill...;-) pm:à om du har frågor och funderingar!
 
Toppen