Senaste nytt

Har du erfarenhet, vilja och lust att matcha en flygning!

Medwind

Ny medlem
Hej :D Jag är Ny medlem på sidan, hur kan man komma billigt mellan Köpenhamn och Porto (I Portugal) vet inte om det är detta som kan diskuteras i forumet, men jag prövar.
Jag ska till Porto i Portugal och ska vara där senast kl 12 den 15 juli. Jag planerar att resa dit den 14 juli för att vara i god tid.
Jag planerar att åka hem den 23 men en dag +- är inte en stor deal.
De resor som jag funnit är så himla dyra, kostar ca 5500 och uppåt!!

Jag har också tack vare denna sida verkligen fått upp ögonen för flygbokning, senast idag sa jag att jag nästan hatar det, tänk vad ett intresse kan ändras när man får nya inputs och blir mer insatt i flygindustrin.
Jag vill gärna samla bonus och kommer att försöka sätta mig in i bonussystemen.

Är det någon som har erfarenhet och vilja att hjälpa till med att matcha denna flygningen eller komma med något tips så vore det guld värt.
Med vänliga hälsningar
flygande studenten
 

lars

Medlem
Billigaste jag hittar på ITA (matrix.itasoftware.com) är 3826 t/r med TAP med stopp i LIS. Vet ej var den går att boka men på momondo.com finner jag biljetter billigast runt 4000kr så du kan hitta under 5000 utan problem.
 

Traveller

Medlem
Det billigaste jag kunde finna var 4,062 faktiskt från flygresor.se..
14.. Utresa alt 1: TAP Portugal Restid: 10h 30m 08:30 Köpenhamn 11:10 Lissabon 17:05 Lissabon 18:00 Porto
24.. Hemresa alt 1: TAP Portugal Restid: 6h 45m 14:15 Porto 15:10 Lissabon 17:15 Lissabon 22:00 Köpenhamn
 

Medwind

Ny medlem
Tack för era inlägg!! Jag blev jätte glad. Jag har suttit så länge med resebokningarna, när jag väl hittar en biljett som passar och ska boka så är det uppdatering av sidan och priserna höjs! Är det så att de här sökmotorerna känner av hur mycket det klickas på vissa flygtider? Som med SJ´s hemsida. (En gång öppnade jag två fönster på SJ sidan och sökte på samma avgångar och fick upp två helt olika priser!)

Ett annat problem är att när jag söker från Danmark på "svenska" sidor (all tekst står på svenska) eller på momondo eller skyscanner med svensk valuta. Så när det är dags att betala slussas jag in på en dansk reseförmedlar sida istället för den svenska så priset blir omgjort först från det svenska priset som jag vill betala till det danska för det är det resan säljs med. Söker man på Forex och jämför vad det danska priset på resan blir i svenska kronor så är det ett par hundringar mer än utgångspriset av det svenska priset jag ville köpa resan för.... Måste jag be någon vän i Sverige för att kunna köpa resan från en svensk sida med svensk valuta?

Tack för era inlägg det var vänligt av er!
 
Toppen