Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Johannesburg T/R, Air Namibia, 21.000 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Lite udda flygbolag och routing till Sydafrika?
Samma pris gäller även till Kapstaden.

[Business class] Stockholm-Johannesburg T/R, Air Namibia, 21.000 SEK inkl. skatter

STO-JNB T/R
Flygbolag: SW(Air Namibia) & SK(SAS)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: J(SW), D(SK)
Fare basis: JLRSKSWU
Pris: 17.290 SEK + ca 3.700, totalt ca 21.000 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: -- / 12 månader
Gäller för utresa:
  • mellan 2012-JAN-01 och 2012-MAR-28
  • mellan 2012-APR-08 och 2012-JUN-30
  • mellan 2012-NOV-04 och 2012-DEC-13
  • mellan 2012-DEC-28 och 2012-DEC-31
Stopover: Obegränsad fri stopover i Windhoek
Återbetalning: Ja, 75 EUR
Ändring: Ja, 75 EUR per gång
Routing: Stockholm-(SK)-Frankfurt-(SW)-Windhoek-(SW)-Johannesburg/Kapstaden

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Om man reser från Kiev, Ukraina blir priset ca 18.200 SEK inkl. skatter.

Air Namibia Business class trip report på Airliners.net.
Air Namibia A340-300 business class - Business Traveller

Poängintjäning:
Det verkar inte finnas någon partner till Air Namibia.
Man kan kreditera SW flygningar till Air Namibia Reward$.
 

Agö

Medlem
Någon här som har testat Air Namibia? Kikar på C-klass från CPH till CPT i januari 2013 och givetvis dyker Air Namibia upp som billigast i ITA. Har läst reserapporterna som AHO länkat till ovan men båda har ju ett antal år på nacken vid det här laget. Är flottan uppdaterad eller är det fortfarande Sabena-kärrorna som Air Namibia använder?

Swiss är ett par tusenlappar dyrare men det vore ju kul att testa något nytt och dessutom lägga till en stopover i Windhoek (inte överdrivet sugen på stopover i JNB).
 

EricT

Medlem
Jag har hört från en kompis i Sydafrika att planen är relativt slitna och servicen är usel i C. Vore dock kul att prova någon gång när man ska ner till afrika.
 

Agö

Medlem
Ja, det är ju det man fruktar. Om inredningen/flottan inte bytts ut sedan reserapporterna från 2001/2007 kan man ju bara föreställa sig hur kärrorna ser ut idag.
 

agehall

Medlem
Jag skulle hålla mig undan från alla bolag baserade i Afrika om jag har någon som helst möjlighet. Inte bara pga servicen ombord utan även pga hur jag misstänker att servicen sköts i övrigt.
 

Kricka

Medlem
Tyvärr måste jag nog hålla med Agehall om Afrikaprincipen. Det är lite trist då man ju
missar ett fantastiskt resmål dvs. Namibia ! De flesta gångerna jag flugit till WDH så
har det varit SAA alt. SAA Express från JNB och CPT.
 

pep

Medlem
Jeg har tiltro til Air Namibia (baade sikkerhed og service) som til alle Afrikanske selskaber som flyver interkontinentalt. Laes nyere review paa SKYTRAX Air Namibia Customer Reviews | SKYTRAX : formkurven for business class synes at vaere stigende! Desuden faar de nye fly loebende, Namibia er ikke et fattigt land!

If we do not have adventure, what are we doing with our lives? :) Anders Pedersen
 
Toppen