Senaste nytt

Uppgradering av bokningsklass T hos American på British Airways flyg

Jag sitter och bokar en resa till MCO förtillfället och har hittat en resa på aa.com i Premium Economy med BA jag vill köpa till ett rimligt pris (ca 12 500:).
Resebyrån kan inte boka denna då de säger att det är någon typ av internetbiljett eller rabatterad PE biljett.
Den kan heller inte uppgraderas till Business enligt resebyrån då det bara är på full-fare biljetter som detta kan göras.

Är det så att det bara är bokningsklass W som kan uppgraderas? Försökt hitta detta på aa.com men inte lyckats hittills.

Om det inte går att uppgradera, någon som kan hitta en resa i W för max 15 000:-? Utresa från GOT den 16/7 och hem 1/8!
 

Concorde

Founding Member
Nej då, TA har fel. Alla bokningsklasser i BA World Traveller Plus är uppgraderingsbara. W, E eller T spelar ingen roll.
Men, bokningar gjorda via TA kan inte uppgraderas med poäng idag. Det är något som kommer ändras, troligen till hösten.

Alltså, om du har för avsikt att köpa PE och uppgradera med poäng ska du köpa via ba.com eller över tele med BA.

Du missade precis en BA rea. MCO i juli är högsäsong för BA då halva England skall till florida under semestern, samt OS börjar också i juli.

Hittade LGW - MCO i BA WT+ (PE) för 1395 GBP. Köp till GOT-LHR retur för 2000 kronor på dina datum.
Då hamnar du på 17.000 T/R. Jag skulle tippa chansen att uppgradera från WT+ till Club på MCO sträckan i juli som absolut omöjlig. Igen, det är en rutt britterna valfärdar på och gärna bränner sina avios på i Club.
 
Last edited:
Tack för ditt svar Concorde!
Jag bokade en W-flight med TA över påskhelgen och den lyckades jag uppgradera en väg. De fick ändra från AA-nummer dock till BA's egna flightnummer (BA205).

Hur kan jag hitta exakt samma resa på BA.com då? Tycker aa.com är smidigare då det oftast kommer upp fler alternativ där.
 

AABack2ARN

Medlem
Uppgraderade du med AA poäng eller BA Avios?

Du kan uppgradera BA-flighter med Avios i alla bokningsklasser (W, E och T) men du kan enbart nyttja AA-poäng om det är en W-klass biljett då det räknas som en oneworld-uppgradering. Mer info finns på aa.com/oneworld.
 

henrik l

Medlem
Halvt OT, men ändå inte kanske. Ska eventuellt själv till MCO i december och kommer troligen att flyga WT+ med BA. Biljetten bokas hos BA, men hur ser generellt uppgraderingschanserna ut på de amerikanska inrikessträckorna med AA om man har WT+ biljett bokad med BA, samt är BAEC-gold? Inte för att jag förväntar mig en extraordinär upplevelse, men kunde vara kul att prova.
 

doc

Medlem
Varför flyger du inte till MCO direkt med BA? Det gör jag i november. Vägrar amerikanskt inrikesflyg om jag kan.
 

henrik l

Medlem
Varför flyger du inte till MCO direkt med BA? Det gör jag i november. Vägrar amerikanskt inrikesflyg om jag kan.

Om jag åker har har jag för mig att hemresan är via LGW och då måste jag ta sena flyget till GOT. Kör jag MCO-MIA-LHR kan jag ta 7.30 kärran till GOT från LHR.
 
Toppen