Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad av tredjepart vid resa?

gdaily

Medlem
Det är det som är nackdelen med ett tredjeparts-guldkort. Jag har mitt Skyteam guld hos Czech Airlines och har på ~150 Skyteam-flyg aldrig fått en opup.
Lånar Gnopps inlägg i en tråd för en ny trådstart... Det här är en intressant fråga för oss, tycker jag. Vilka är era erfarenheter med uppgraderingar (eller annan liknande service) med ett guld (eller silver)-kort från tredje man?

För mig:
* Lufthansa SEN gav Op-up från Ekonomi till Ekonomi Extra på SAS transatlantiskt
* Bmi Guld gav Op-up för mig (och mitt resesällskap som hade noll status) på Spanair från Arlanda till Barcelona
* Chockerande nog har LH SEN gett mig Op-up på Ukrainian Airways mellan Kiev och London. Flickan i incheckningen gjorde nog en rejäl blunder där.
 
EBS har gett mig Y > C på Lufthansa DFW-FRA (antagligen fantastiskt översålt) och Y > C på United ORD-(FRA)-ARN efter ombokning p.g.a. åskväder och missad anslutning med SK och fullsatt maskin.

Op-ups som EBG väntar jag fortfarande med spänning på, med transatlantiskt så vågar jag oftast inte chansa utan använder poäng eller Optiontown för uppgradering när jag flyger med SAS, vilket alltid är mitt förstaval för resor över pölen.
 

Senator

Moderator
Som M&M SEN har jag fått 3-4 Econ till Business på SAS mellan ARN och ORD/EWR under åren. Ganska ofta har jag fått Econ till Extra eller Extra till business på resor mellan ARN och LON t.ex.

Jag har också fått några C till F på LX och LH men det räknas inte :) Jag har dock vid två tillfällen fått upp en EBG med mig på UA och CO innan CO kom med i Star.
 

Dr. Miles

Expert
Jag och min fru fick Op-Up till Business class på THAI mellan Phuket och Bangkok när vi båda var bmi Gold.

Min familj(4 personer) fick Op-Up till Economy Extra på SAS mellan Tokyo och Köpenhamn när jag ANVÄNDE mina bmi miles till deras resor när jag var bmi Gold.
 

Gnopps

Medlem
Aldrig fått någon uppgradering med guldkort i ett annat program, vare sig Skyteam eller Star Alliance..

Faktum är att på omkring 300 flyg med status fått en operational upgrade på endast 1; HEL-ARN :( Jag är numera van att jag har en förbannelse vilande över mig och tänker inte så mycket på det längre.
 

Bryant

Medlem
Jag blev flyttad från Y -> C när jag flög mellan Beijing och CPH med SAS. (EBS)

Det är ju sånt som bara händer andra..;)
 

henrik l

Medlem
Hade ett BAEC silver och åkte upp från Economy till Business på CX mellan HKG-KUL på en biljett som kostade runt 1500 kr T & R.
 
Toppen